Elaboració d'un programa de ioga educatiu per a l'etapa d'Educació Infantil
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Elaboració d'un programa de ioga educatiu per a l'etapa d'Educació InfantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Chiva Bartoll, ÒscarDate
2017Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Són molts els autors que destaquen la importància de treballar la motricitat durant l'etapa d'infantil
ja que, per un costat, a partir d'aquesta competència es pot afavorir el desenvolupament d'altres
capacitats i, ... [+]
Són molts els autors que destaquen la importància de treballar la motricitat durant l'etapa d'infantil
ja que, per un costat, a partir d'aquesta competència es pot afavorir el desenvolupament d'altres
capacitats i, per l'altre, l'educació infantil és una etapa molt important en el desenvolupament
integral dels infants. A més a més, en l'actualitat, el nivell d'estrès al qual l’alumnat es troba
sotmès és molt alt i, en conseqüència, aquest fet ens afecta dins de l'aula. Per tant ho hem de
tindre en compte en la nostra tasca com a mestres. És per això que aquest treball de final de grau
té com a objectiu oferir una ferramenta (dissenyada, aplicada i valorada), en aquest cas un
programa de ioga educatiu on es treballa la psicomotricitat de manera integrada amb altres
dimensions de la persona, a través de dinàmiques lúdiques, perquè l’alumnat gaudeixi del que
està fent. A més a més, pretén ser una alternativa motivadora per tal de treballar la motricitat i
sortir de la rutina del dia a dia de l'aula. També a la vegada que s’aplica aquesta proposta de ioga
educatiu estarem treballant de manera globalitzada i per tant processarem altres competències. El
programa va dirigit a l'etapa de l'educació infantil, concretament de 4 a 6 anys. Ha estat elaborat
inicialment en paper a partir d’una recopilació de documentació teòrica, posteriorment s’ha aplicat
a una escola real, s’ha sotmès a una avaluació mitjançant una rúbrica construïda ad hoc i,
finalment, es presenta millorat a partir de la valoració crítica resultant. En conclusió ressaltar la
importància que té el moviment en edats primerenques i l’efectivitat que pot tenir aquest tipus de
programes a l’aula d’infantil [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016-2017.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess