Impotància de la integració sensorial en atenció primerenca. Cal incorporarl-la als CDIAPS?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Impotància de la integració sensorial en atenció primerenca. Cal incorporarl-la als CDIAPS?Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
García Flor, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-09-18Editor
Universitat Jaume IResumen
Early Intervention in children is based on the fact that discovering the signs that can anticipate a future problem and acting on them can prevent their consequences or, at least, dilute their weight and stop them ... [+]
Early Intervention in children is based on the fact that discovering the signs that can anticipate a future problem and acting on them can prevent their consequences or, at least, dilute their weight and stop them from influencing the development of the children. To do this, we have to understand how people develop and, above all, how their environment influences this development. In order to understand the influence of the environment, it is essential to know how to get information and integrate the environment through the senses, that is, how Sensory Integration happens. Sensory Integration is the act of organizing the sensations for its use, and its correct development is essential to properly manage the information received from the environment. In this work we review the terms of Early Intervention and Sensory Integration. The aim is to verify the influence of Sensory Integration on Early Intervention and offer different materials and activities that can help to improve Sensory Integration and, as a result, the development in the early ages [-]
L'Atenció Primerenca parteix de la base que descobrir els senyals que puguen anticipar un futur problema i actuar sobre ells pot evitar les seues conseqüències o, si més no, diluir-ne el pes, la seua obstrucció al ... [+]
L'Atenció Primerenca parteix de la base que descobrir els senyals que puguen anticipar un futur problema i actuar sobre ells pot evitar les seues conseqüències o, si més no, diluir-ne el pes, la seua obstrucció al desenvolupament dels infants. Per fer això, hem d'entendre com es desenvolupen les persones i, sobretot, com influeix el seu entorn en aquest desenvolupament. Per entendre la influència de l'entorn és essencial conèixer com es rep i s'integra la informació de l'entorn a través dels sentits, és a dir, com es produeix la Integració Sensorial. La Integració Sensorial es pot definir com l'acte d'organitzar les sensacions per al seu ús, i el seu correcte desenvolupament és imprescindible per poder gestionar correctament la informació rebuda de l'entorn. En aquest treball es fa una revisió dels termes d'Atenció Primerenca i Integració Sensorial per comprovar la influència que la Integració Sensorial té sobre l'Atenció Primerenca i es proposen diferents materials i activitats que poden ajudar a millorar la Integració Sensorial i, en conseqüència, el desenvolupament en les primeres edats. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Early Intervention | Sensory Integration | Occupational Therapy | Development | Sensory processing | Atenció Primerenca | Integració Sensorial | Teràpia Ocupacional | Desenvolupament | Processament Sensorial
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Patrones sensoriales en niños con y sin Trastorno del Espectro Autista durante la etapa de educación infantil
Bort Arbona, Patricia Universitat Jaume I (2015-11)El campo de la sensorialidad en niños diagnosticados de Trastorno del Espectro Autista (TEA) está siendo más explorado y trabajado de manera relativamente reciente, y se considera crucial su intervención durante la etapa ... -
Los sentidos cómo experiencia de marca: revisión bibliográfica y casos de estudio
Costa Costell, Eugenia Universitat Jaume I (2016-06-06)Esta investigación nace con la intención de mostrar como funcionan y participan los sentidos, y por ende el marketing sensorial, en el marco comercial y más concretamente publicitario. Cabe destacar el poder, el cual ... -
Propuesta de intervención mediante talleres cognitivos, sensoriales y emocionales aplicados a enfermos de Alzheimer en un Centro de día
García Cañada, Elena Universitat Jaume I (2017-11-23)Dementia due to Alzheimer's disease is characterized by chronic and usually irreversible deterioration of cognitive capacity. In addition, other areas such as personality, emotion and social behavior are often affected. ...