El valor educatiu i històric del patrimoni agrari
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El valor educatiu i històric del patrimoni agrariAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Selma, Sergi; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResumen
Amb la confecció d'aquest treball final de grau en mestre d'educació primària es pretén ficar en valor el patrimoni agrari en base a la seva importància i aportació, tan en la societat actual com en èpoques pretèrites, ... [+]
Amb la confecció d'aquest treball final de grau en mestre d'educació primària es pretén ficar en valor el patrimoni agrari en base a la seva importància i aportació, tan en la societat actual com en èpoques pretèrites, així com explorar formes d'aprofitar aquest valuós patrimoni en l'àmbit educatiu.
Dins del marc teòric de l'obra es poden distingir dos grans apartats; d'una part, el valor del Patrimoni Agrari com a forma de vida i suport social i, d'altra, el valor del Patrimoni Agrari com a ferramenta educativa, fent referència a diferents angles que es tracten d'abordar respecte d'aquest tipus de patrimoni.
Quant al primer d'ells, dividit en tres parts, s'aborda el valor del patrimoni agrari com a forma de vida, mostrant aspectes lligats al treball al camp i a la vida al camp, alhora que es ressalta el caràcter tradicional de la majoria de les seues pràctiques i de la transmissió dels propis coneixements relacionats amb aquestes.
En segona instància, es dedica un apartat al patrimoni agrari com a suport social, es a dir, com a font bàsica d'alimentació per abastir amplies quantitats de gent, ressaltant el caràcter indispensable que ha tingut i te l'agricultura, així com la necessitat d'aconseguir millors consideracions al respecte.
La tercera part d'aquest primer apartat es dedica al patrimoni agrari com una via indispensable de prevenció i recuperació de la salut, atenent a la importància que suposa aplicar hàbits de vida saludables per prevenir malalties, como ara alimentar-se be o valorar l'espectre terapèutic que pot sorgir d'aquest entorn.
Per acabar, l'ultima part del marc teòric -segon gran bloc- està vinculada al aprofitament del patrimoni agrari com a recurs educatiu. En aquest cas, per tal de reconèixer la seua vàlua, també s'ha dividit en tres parts: Espai d'aprenentatge i creixement social, Entorn de conscienciació, i Vehicle d'explicació i construcció de la Història.
La intenció es donar-li rellevància com a espai de saviesa i de conscienciació, on es poden treballar i adquirir coneixements i valors significatius per a la vida en el camp, però també i sobretot per a la vida en general, en la societat. Des de sabers específics a transversals, passant per aspectes com l'experimentació, la cooperació, l'amor pel medi, la sostenibilitat o la autonomia social, alhora que es dona lloc a la possibilitat d'explicar i construir la Història que l'envolta. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2016-2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess