Mostrar el registro sencillo del ítem
La ciència i els llibres de text: un apropament feminista
dc.contributor | Zacarés Pamblanco, Amparo | |
dc.contributor.author | Goldsack, Maga Nerina | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art | |
dc.date.accessioned | 2017-03-07T12:11:12Z | |
dc.date.available | 2017-03-07T12:11:12Z | |
dc.date.issued | 2016-11-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/166529 | |
dc.description | Treball final de Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania. Codi: SBH023. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball Final de Màster, titulat La ciència i els llibres de text: un apropament feminista, és una anàlisi bibliogràfica que examina l’estat de la qüestió de les investigacions feministes de llibres de text, però, des d’una perspectiva ben concreta. Ens referim, particularment, a la nostra preocupació per conèixer quina és la imatge de la ciència que transmeten els manuals escolars vinculats a aquesta disciplina, així com a la capacitat de les diferents proposicions i recomanacions que se’n deriven per superar eixa concepció des de posicions feministes. A grans trets, constatàrem que la meitat de les anàlisis desenvolupades des dels anys vuitanta havien evidenciat, moltes d’elles sense pretendre-ho explícitament, expressions d’una concepció positivista de la ciència; però també que algunes de les propostes per superar-la són coherents, si més no, amb certs pressupòsits epistemològics feministes. | ca_CA |
dc.description.abstract | Este trabajo Final de Máster, titulado La ciencia y los libros de texto: un acercamiento feminista, es un análisis bibliográfico que examina el estado de la cuestión de las investigaciones feministas de libros de texto, desde una perspectiva concreta. Nos referimos, particularmente, a nuestra preocupación por conocer cuál es la imagen de la ciencia que transmiten los manuales escolares vinculados a esta disciplina, así como a la capacidad de las diferentes proposiciones y recomendaciones que se derivan para superar esa concepción desde posiciones feministas. A grandes rasgos, constatamos que la mitad de los análisis desarrollados desde los años ochenta habían evidenciado, muchas de ellas sin pretenderlo explícitamente, expresiones de una concepción positivista de la ciencia; pero también que algunas de las propuestas para superarla son coherentes, al menos, con ciertos presupuestos epistemológicos feministas. | ca_CA |
dc.format.extent | 80 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-CompartirIgual 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadanía | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studies | ca_CA |
dc.title | La ciència i els llibres de text: un apropament feminista | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Investigació Aplicada en Estudis feministes, de Gènere i Ciutadania [169]
SBH023; SAS023, SBQ023; SBR023; SBU007