Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorReverter Bañón, Sonia
dc.contributor.authorMartí Centelles, Sonia
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filosofia i Sociologia
dc.date.accessioned2016-12-07T19:14:30Z
dc.date.available2016-12-07T19:14:30Z
dc.date.issued2016-11-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/164951
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2015/2016ca_CA
dc.description.abstractLa societat patriarcal, globalitzada i capitalista actual pren com a pilars les desigualtats de gènere i les desigualtats entre cultures, pel que trobar una solució a aquests problemes i totes les conseqüències que d’aquests es deriven és de vital importància. Un món que vol ser democràtic i just no pot construir-se sobre la injustícia i la desigualtat ni fomentar aquests valors negatius. Per poder transformar aquesta realitat, es pot tractar la desigualtat entre homes i dones com un problema intercultural si s’admet l’existència d’una subcultura femenina diferent i en relació constant amb una subcultura masculina que, a més, és la dominant. Així, les relacions de gènere es poden tractar com problemes derivats de la relació entre dues cultures que comparteixen un mateix espai, però l’una tracta d’imposar-se sobre l’altra que queda assimilada i invisibilitzada; pel que es pot trobar un nexe d’unió entre ambdós conceptes: gènere i cultura. És per aquest motiu que les polítiques interculturals des de la perspectiva de gènere seran una ferramenta indispensable per apoderar no només les dones, sinó també totes les cultures minoritàries dominades pel discurs hegemònic masculí enunciat des de la perspectiva dels homes blancs occidentals. De la mateixa manera, l’educació intercultural serà la ferramenta paral·lela perfecta per construir una ciutadania cimentada sobre els valors del reconeixement, del respecte i de la igualtat; perquè el moment ideal per poder canviar la cosmovisió heretada és la joventut. Així doncs, la formació de l’alumnat en escoles interculturals de la mà d’un professorat preparat i format correctament és la clau per crear una ciutadania vertaderament justa; i per a açò, és necessari que tant el personal docent com tots els integrants de la comunitat educativa caminen en el mateix sentit, cercant la meta de la igualtat i la interculturalitat.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadaniaca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadaníaca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studiesca_CA
dc.subjectMulticulturalismoca_CA
dc.subjectInterculturalidadca_CA
dc.subjectGéneroca_CA
dc.subjectIdentidad femeninaca_CA
dc.subjectEducación interculturalca_CA
dc.subject.otherMulticulturalitatca_CA
dc.subject.otherPaper segons el sexeca_CA
dc.subject.otherEducació interculturalca_CA
dc.titleInterculturalitat i gènere : transformar la societat actual des de la política i l’educacióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem