Descobrim la naturalesa amb el taronger
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Descobrim la naturalesa amb el tarongerAutoría
Tutor/Supervisor
Zorrilla Silvestre, LorenaTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-06-24Editor
Universitat Jaume IResumen
Els nens i les nenes necessiten contactar amb el món natural, açò determinarà les condicions en les quals es desenvoluparan en la Terra. Per tant, el present projecte té com a objectiu general que els alumnes amb els ... [+]
Els nens i les nenes necessiten contactar amb el món natural, açò determinarà les condicions en les quals es desenvoluparan en la Terra. Per tant, el present projecte té com a objectiu general que els alumnes amb els que es posa en marxa el treball aprenguin a interactuar amb la naturalesa, identificant l’arbre característic de la zona, com és el taronger. Aquesta investigació va dirigida a alumnes d’Educació Infantil, ja que no disposen de ningun contacte amb el món natural. Per tal d’aconseguir l’objectiu general, s’han realitzat 4 activitats mitjançant la metodologia de l’aprenentatge significatiu que proposa David Ausubel ja que, a través d’ella, els aprenentatges són més rellevants i duradors en la ment dels més menuts. Les activitats s’han avaluat per mitjà de diferents instruments com la llista de control, el registre anecdòtic i l’escala d’estimació. D’altra banda, per avaluar el projecte s’utilitza una enquesta formulada a les famílies i una avaluació individual a cada alumne. Aquestes dos es relacionen amb uns indicadors, per a poder comprovar l’èxit o el fracàs del projecte. Els resultats extrets mostren que, encara que la majoria dels alumnes han aprés a interactuar amb la natura i a identificar el taronger, necessiten més formació en tots els aspectes treballats, per poder arribar a ser uns ciutadans que respecten i cuiden del seu entorn. [-]
Children need to interact with the natural world, and this fact determines the conditions of their growth. Therefore, this project aims at getting children to learn how to interact with nature, by identifying the ... [+]
Children need to interact with the natural world, and this fact determines the conditions of their growth. Therefore, this project aims at getting children to learn how to interact with nature, by identifying the orange tree- since it is the most typical tree in the province of Castellón. This research is addressed to Pre-school Education students, who have no contact at all with the natural world. To this end, four different activities have been developed through David Ausubel’s methodology proposal. His methodology ensures lifelong learning, as well as effectiveness in the minds of toddlers. These activities have been tested through various resources, such as the checklist, the recording of anecdotes and the estimation scale. Moreover, a survey addressed to families and final assessments of every student have completed the Project evaluation. These abovementioned practices are linked with specific indicators so that the success or the failure of the project can be proved. The results obtained show that, although most students have learned to interact with nature and to identify this tree, need more training in all aspects worked, to become citizens who respect and care for their environment. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: