Mostrar el registro sencillo del ítem
Aproximació a una història educativa de la formació de mestres a Castelló desde una perspectiva crítica
dc.contributor | Moliner Miravet, Lidón | |
dc.contributor.author | Porcar Díaz, David | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-09-12T06:21:51Z | |
dc.date.available | 2016-09-12T06:21:51Z | |
dc.date.issued | 2016-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162368 | |
dc.description | Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | En aquest treball es realitza una aproximació a la història educativa de la Universitat Jaume I en relació a la formació dels i de les mestres des d'una perspectiva crítica. En aquest sentit, es recorre l'evolució des de l'escola original de Magisteri a Castelló, passant per les diferents èpoques i les seues particularitats, fins arribar als estudis de Mestre d'Educació Infantil i també Primària que es cursen avui en dia a la Universitat Jaume I. Durant aquest camí per la història, nodrit amb les aportacions extretes d'un procés de revisió bibliogràfica i el testimoni oral replegat de diverses veus, es tracta de dibuixar una primera idea general de l'evolució de la formació dels docents a la ciutat de Castelló. Conèixer aquest procés és fonamental per entendre el paper dels i les mestres al llarg de la història del nostre territori, veure a quines dificultats i obstacles es van haver d'enfrontar i també, en definitiva, per comprendre millor la realitat actual. Per facilitar aquesta tasca, es confecciona aquest treball com una ferramenta per a la dinamització i interpel·lació de consciències, que ajude a repensar diverses qüestions envers la formació de mestres. Després d'haver transitat aquests senders podrem, finalment, començar a imaginar quina Universitat desitgem en el futur en relació a la formació dels i de les mestres. Sense caure en la desmemòria i tenint ben presents les nostres arrels, és possible somniar en una Universitat ideal en allò que afecta als futurs docents. Amb aquestos desitjos caldrà tornar al present i repensar la realitat per a encetar processos d'investigació-acció que es puguen concretar en actuacions que contribueixen a una transformació crítica i vertadera per la millora del Magisteri a Castelló. | ca_CA |
dc.format.extent | 25 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Escola Normal | ca_CA |
dc.subject | Magisteri | ca_CA |
dc.subject | Formació de mestres a Castelló | ca_CA |
dc.subject | Història de l'educació | ca_CA |
dc.title | Aproximació a una història educativa de la formació de mestres a Castelló desde una perspectiva crítica | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1461]
MP1040; MP1840