Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGuillamón Suesta, Francisco
dc.contributor.authorRenau Renau, María Luisa
dc.date.accessioned2016-02-24T10:13:18Z
dc.date.available2016-02-24T10:13:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGUILLAMÓN-SUESTA, Francisco; RENAU RENAU, Maria Luisa. A critical vision of the CLIL approach in secondary education: A study in the Valencian Community in Spain. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 2015, vol. 8, no 1, p. 1ca_CA
dc.identifier.issn2011-6721
dc.identifier.issn2322-9721
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/151605
dc.description.abstractContent and language integrated learning (CLIL) has emerged in European education as an effective method to enhance and reinforce students’ competence in English and skills while covering traditional content areas. This paper presents a research study into CLIL in secondary education in the area of Castellón in the Valencian Community, Spain. Our first objective of this work involves defining whether some content subjects in some secondary schools of the area are being delivered using English as the vehicular language or not. Secondly, the study also pursues to detect the attitudes and background of the English-language and the content teachers of those centres in relation to CLIL by means of two types of CLIL questionnaires. Results show that even though CLIL has not been introduced officially in any of these secondary schools, some of the teachers have already applied it in specific modules of nursery and primary education. English and content teachers show a positive attitude towards the effects that CLIL could have on their students, and they are eager to cooperate in its implementation.ca_CA
dc.description.abstractEste trabajo presenta un estudio de investigación sobre el enfoque AICLE en la educación secundaria en el área de Castellón en la Comunidad Valenciana, España. Nuestro primer objetivo consiste en definir si algunas asignaturas de contenido en algunas escuelas secundarias de la zona están utilizando el inglés como lengua vehicular o no. En segundo lugar, el estudio también persigue detectar las actitudes y los antecedentes tanto de los profesores de Inglés y como de los de contenido de esos centros en relación con el enfoque AICLE, por medio de dos tipos de cuestionarios. Los resultados muestran que, a pesar de que AICLE no ha sido introducido oficialmente en estos centros de enseñanza secundaria, algunos de los profesores ya lo han aplicado en algunos módulos específicos de educación infantil y primaria. Tanto los profesores de Inglés y como los profesores de asignaturas de contenido muestran una actitud positiva hacia los efectos que podría tener el enfoque AICLE sobre sus alumnos, y están dispuestos a cooperar en su implementaciónca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversidad de La Sabanaca_CA
dc.relation.isPartOfLatin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 2015, vol. 8, no 1ca_CA
dc.rightsAttribution 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectCLILca_CA
dc.subjectSpanish and Valencian CLIL Contextsca_CA
dc.subjectCLIL in Secondary Educationca_CA
dc.subjectEnglish and Content Teachersca_CA
dc.subjectAICLEca_CA
dc.subjectAICLE en la educación secundariaca_CA
dc.subjectprofesores de asignaturas de inglésca_CA
dc.subjectprofesores de asignaturas de contenidoca_CA
dc.subjectcontextos AICLE en español y en valencianoca_CA
dc.titleA critical vision of the CLIL approach in secondary education: A study in the Valencian Community in Spainca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5294/laclil.2014.8.1.1
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/5037ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution 4.0 Spain