Materials didàctics: la formulació a través de jocs en 4t d'ESO
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Materials didàctics: la formulació a través de jocs en 4t d'ESOAutoría
Tutor/Supervisor
Badenes March, José AntonioTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-23Editor
Universitat Jaume IResumen
El present document s’engloba en la modalitat 6 de treball fi de màster de professorat de secundària per a l’especialitat de Física i Química. Així doncs, aquest treball aporta materials didàctics organitzats en forma ... [+]
El present document s’engloba en la modalitat 6 de treball fi de màster de professorat de secundària per a l’especialitat de Física i Química. Així doncs, aquest treball aporta materials didàctics organitzats en forma de jocs educatius (seguint una metodologia d’aprenentatge basat en jocs), per abordar els continguts de formulació i nomenclatura inorgànica de l’assignatura de Física i Química en 4t de la ESO, contemplats en el decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana. Aquest material, resulta interessant perquè focalitza l’aprenentatge de la matèria des d’un punt de vista diferent al que tradicionalment s’empra per impartir aquests continguts, això és, la classe magistral i els exercicis de formulació de composts de forma repetitiva realitzats individualment, la qual cosa, desemboca en una pèrdua significativa de l’interès i la motivació de l’alumnat vers aquests continguts, propiciant tot sovint, la manca d’assimilació de continguts per part dels estudiants. L’alternativa proposada, és a dir, els jocs dissenyats en aquest treball, busquen augmentar la motivació i l’interès estudiantil aportant un enfocament lúdic al procés d’ensenyament aprenentatge i fomentant alhora l’aprenentatge cooperatiu entre companys. Es presenten dues tipologies d’activitats o jocs: per una banda aquells dissenyats a través de l’ordinador emprant les tecnologies de la informació i comunicació (també conegudes com TICs), per aprofitar l’interès que els alumnes demostren vers les noves tecnologies i, d’aquesta manera, treballar per parelles a través de l’ordinador la competència digital i tractament de la informació i les competències d’autonomia i iniciativa personal, d’interacció amb el món físic i d’aprendre a aprendre. Els jocs d’aquest tipus s’han realitzat mitjançant Hot Potatoes i Jclic Author i s’han anomenat: Qui ho recorda? (joc d’omplir buits); Tres maneres de dir el mateix. Anomenem els composts (joc de relacionar); Hi ha altres tipus de composts pel món! (joc d’identificació); Cada ovella amb la seua parella; exercitem a memòria (joc de trobar la parella fórmula-nom). D’una altra banda, s’han adaptat jocs tradicionals als continguts de l’assignatura amb l’objectiu d’afavorir les relacions interpersonals, el treball en equip al si de la classe i d’aquesta manera propiciar un clima adequat per potenciar el procés d’ensenyament aprenentatge, treballant així la competència social i ciutadana, la de comunicació lingüística, la matemàtica i l’artística. Els jocs adaptats s’anomenen: El joc de cartes de formulació (Joc de Rabino adaptat) i La unió fa la força (joc de trivial adaptat). Amb l’ús conjunt d’ambdós metodologies lúdiques, aquest treball busca afavorir el desenvolupament en els nostres estudiants d’un aprenentatge significatiu. A més, el caràcter cooperatiu de les activitats intenta que aquest arribe a tots els alumnes de la classe amb independència del seu rendiment. Per avaluar l’assimilació dels continguts, s’ha dissenyat un test de coneixements en forma de formulari de Google en línia. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: