Anàlisi de contes tradicionals i aplicació didàctica amb noves tecnologies
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Anàlisi de contes tradicionals i aplicació didàctica amb noves tecnologiesAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Adell Segura, JordiTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-07-10Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) sembla que està perdent força i que la majoria dels joves de hui dia només llegeixen per obligació a l’escola o institut. Aquesta falta d’interès per la lectura ve potenciada pel ... [+]
La Literatura Infantil i Juvenil (LIJ) sembla que està perdent força i que la majoria dels joves de hui dia només llegeixen per obligació a l’escola o institut. Aquesta falta d’interès per la lectura ve potenciada pel fet d’imposar un mínim de lectures a l’any sense donar cap altra explicació que no siga que llegir és beneficiós per a enriquir-nos. D’altra banda, trobem que allò que abans era una forma de crear el teu món fantàstic, ara està atrofiat, ja que la televisió, els ordinadors, mòbils i la resta d’aparells electrònics d’aquest tipus ja proporcionen un univers propi on no cal que la persona desenvolupe la seua imaginació. Amb la intenció de trencar amb aquest hàbit estès en l’actualitat i de millorar l’interès dels joves per aquesta literatura, el nostre treball busca analitzar contes tradicionals amb l’ajuda de les noves tecnologies, a fi de trobar tots els elements que possibiliten el desenvolupament de la història i alhora trencar amb la visió que es té de les noves tecnologies com a element lúdic, veient que també són útils en el món de l’educació. D’aquesta forma, esperem passar d’una successió de paraules que desperten poc o gens d’interès en els alumnes, a un conjunt d’elements comuns a totes les històries on els xiquets puguen entendre el motiu pel qual cada personatge es comporta com es comporta. Sense aquests coneixements, en molts casos, totes aquestes “«historias auténticas» no serán para él más que largas cadenas verbales (…) (Rodari, 1983).” [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: