El tractament de la gramàtica en manuals de secundària: alguns aspectes analitzats en un model d'ensenyament plurilingüe
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El tractament de la gramàtica en manuals de secundària: alguns aspectes analitzats en un model d'ensenyament plurilingüeAutoría
Tutor/Supervisor
Salvador, Vicent; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2014-11-25Editor
Universitat Jaume IResumen
L’ensenyament de la gramàtica està sent qüestionat des de fa temps; no obstant
això, sembla que és un dels aspectes que menys s’ha renovat en l’àmbit de
l’ensenyament de llengües, ja que tant els continguts com les ... [+]
L’ensenyament de la gramàtica està sent qüestionat des de fa temps; no obstant
això, sembla que és un dels aspectes que menys s’ha renovat en l’àmbit de
l’ensenyament de llengües, ja que tant els continguts com les metodologies
emprades han canviat poc, sobretot pel que fa a les llengües primeres.
L’objectiu d’aquest treball és analitzar l’enfocament que es dóna a algunes
qüestions gramaticals en un corpus de llibres de text utilitzats en l’ensenyament
secundari de la Comunitat Valenciana, és a dir, en un sistema educatiu
plurilingüe. Els manuals analitzats corresponen a les dues llengües oficials del
territori, valencià i castellà, i a la primera llengua estrangera majoritària, l’anglès.
Els aspectes gramaticals triats per a realitzar aquesta anàlisi han estat la veu
passiva, el mode imperatiu i els connectors.
El present estudi pretén mostrar el paper que exerceix actualment la
gramàtica en l’ensenyament de llengües i de quina manera conceptes com ara la
didàctica integrada de llengües o els enfocaments comunicatius estan presents
als manuals de llengües de secundària. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües. Codi: SAN014. Curs acadèmic 2013-2014
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: