Mostrar el registro sencillo del ítem
Les expectatives de l'alumnat i la intervenció intercultural inclusiva
dc.contributor | Sales Ciges, Auxiliadora | |
dc.contributor | Beltrán Climent, Javier Carlos | |
dc.contributor.author | Beltran Negre, Anna | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2014-11-21T08:03:51Z | |
dc.date.available | 2014-11-21T08:03:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/109098 | |
dc.description | Treball Final de Màster en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs: 2013-2014 | ca_CA |
dc.description.abstract | L’objectiu del present treball és analitzar i incidir sobre les expectatives de futur de l’alumnat com a factor important per a la millora de la seva situació. Aquestes expectatives són variables cognitives d’anticipació (Cosacov, 2007) que depenen del professorat, els familiars (Cooper 1979), i l’autoimatge dels propis estudiants (Vázquez i Manassero, 2009). A més, en zones en risc d’exclusió les expectatives es tornen negatives (Cazorla, 1979) i l’escola respón amb intervencions assimilacionistes, provocant la continuitat de problemes com el baix rendiment o el fracàs escolar Navas, Sampascual i Castejón (1991). Així doncs, buscant reduir els problemes exclusors, el grup MEICRI proposa un procés d’investigació-acció participativa basada en el model intercultural inclusiu (Aguirre, Sales i Escobedo, 2014). I és que el context en el que es troben es caracteritza per estar situat en la perifèria d’una ciutat, on la major part dels veïns de la zona pertanyen a una minoria ètnica: l’ètnia gitana, és a dir, presenten tradicions culturals diferents a la majoria. Concretament el treball focalitza sobre l’alumnat de 3r cicle del Centre d’Educació Infantil i Primària del barri. Un centre que, en l’actualitat, està desenvolupant un procés de transformació en base a la proposta del grup MEICRI. Aquestes expectatives s’han analitzat a través de la recollida i anàlisi qualitatius de la informació, seguint la estructura d’un estudi de cas. Amb tot, s’ha conclós que les expectatives són baixes, veient-se especialment afectades per la visió que es té d’ells. No obstant això, tot i que continuen alguns problemes rellevants, una visita a la VOX UJI Ràdio, juntament amb una sessió informativa sobre l’oferta acadèmica de la universitat i altres estudis, ha motivat una lleugera reflexió sobre el futur de l’alumnat. | ca_CA |
dc.format.extent | 65 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Psicopedagogia | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Psicopedagogía | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Educational Psychology | ca_CA |
dc.subject | expectatives | ca_CA |
dc.subject | minoria ètnica | ca_CA |
dc.subject | educació intercultural inclusiva | ca_CA |
dc.subject | ètnia gitana | ca_CA |
dc.title | Les expectatives de l'alumnat i la intervenció intercultural inclusiva | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [231]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023