Listar por autoría "725dc0a7-aa6c-4695-a546-0f723713297a"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Acquisition of transversal skills through PBL: a study of the perceptions of the students and teachers in materials science courses in engineering
Moliner Miravet, Lidón; Guraya, Teresa; López Crespo, Pablo; Royo González, Marta; Gamez-Perez, Jose; Segarra, Mercè; Cabedo, Luis Universitat Politècnica de València (2015)The main goal of this work is describing the experience in using Project Based Learning (PBL) methodology in Materials Science courses in several Engineering degrees. The courses were taught simultaneously in four different ... -
Aprendizaje servicio+aprendizaje basado en proyectos: un binomio de éxito para trabajar el compromiso social y la ciencia de materiales en estudios universitarios de ingeniería
Puerto, I.; Cabedo, Luis; Díaz, E.; Guraya, Teresa Sociedad Española de Materiales, SOCIEMAT (2018)El aprendizaje basado en proyectos (ABP) ha demostrado ser una metodología eficaz para la adquisición de conocimientos y competencias clave en el ámbito universitario, del mismo modo las experiencias Service Learning ... -
Idm@ti Network: an innovative proposal for improving teaching and learning in Spanish universities
Salán, M Nuria; Cabedo, Luis; Segarra, Mercè; Guraya, Teresa; Lopez, Pascal; Sales, David; Gamez-Perez, Jose SciencePark Science, Organization and Counseling (SPROC) (2017)IdM@ti network members concurred in the diagnosis of the difficulties and opportunities arising from Bologna process implementation and teaching methodologies improvement in Materials Science and ... -
IdM@tI: Red de Innovación Docente en Materiales Interuniversitaria
Guraya, Teresa; Segarra, Mercè; Salán, M Nuria; López Crespo, Pablo; Orozco, J.; Sales, D.; Cabedo, Luis Sociedad Española de Materiales, SOCIEMAT (2018)IdM@ti es una red interuniversitaria formada por profesores de ciencia e ingeniería de materiales de varias universidades del estado español, comprometidos con la innovación docente. Se describe su origen, motivación ... -
La metodología de aprendizaje basado en proyectos (ABP) aplicada a asignaturas de ciencia de los materiales en ingeniería en la red IdM@ti
Cabedo, Luis; Gamez-Perez, Jose; Segarra, Mercè; López Crespo, Pablo; Izquierdo Escrig, Raul; Royo González, Marta; Moliner Miravet, Lidón; Guraya, Teresa Sociedad Española de Materiales SOCIEMAT (2017)En este trabajo se va a presentar una experiencia docente llevada a cabo de forma coordinada entre profesorado de la red de innovación docente en ciencia de materiales IdM@ti. Se trata por tanto de una experiencia ... -
Towards Competencies os Sustainability in Engineering Degrees: Project based service-learning experiences
Izquierdo Escrig, Raul; Royo González, Marta; CARLOS, MAR; Cabedo, Luis; Guraya, Teresa Scuola Superiore Sant'Anna (2019-05-20)In the present work, a series of collaborative service-learning (SL) experiences carried out in the Universitat Jaume I de Castelló and University of the Basque Country will be presented. These experiences have been ... -
University Social Responsibility towards Engineering Undergraduates: The Effect of Methodology on a Service-Learning Experience
Cabedo, Luis; Royo González, Marta; Moliner Miravet, Lidón; Guraya, Teresa MDPI (2018)Service-Learning (SL) experiences enable University Social Responsibility (USR) to be worked on in engineering studies as a core of education for Sustainability. The combined use of such experiences with active ...