Listar TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes por fecha de publicación
-
Aprendizaje de la Amistad, Aplicación de un método de intervención por parejas, propuesto por R. Selman, (Estudio Piloto).
Universitat Jaume I (2012-02-07) -
Aprendizaje-Servicio, Historias de Vida y Educación Física
Universitat Jaume I (2012-12)El presente trabajo de investigación ha analizado los efectos de la metodología del Aprendizaje-Servicio sobre el alumnado dentro del ámbito de la Educación Física, utilizando las Historias de Vida como herramienta de ... -
Atenció a la diversitat: programa d'enriquiment curricular de Tecnologia en Batxillerat
Universitat Jaume I (2013-11)Aquest document representa el Treball Fi de Màster (TFM) del Màster en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria, especialitat en Tecnologia i Informàtica, en el que s’ha elaborat un Programa d’Enriquiment Curricular ... -
La percepción del alumnado sobre el aprendizaje cooperativo: un estudio de caso
Universitat Jaume I (2013-11-24) -
Implementación, evaluación y mejora de una unidad didáctica: La dinámica interna de la tierra
Universitat Jaume I (2013-11-27)El Trabajo Final de Máster que se presenta a continuación consiste en la modalidad 1 de TFM, es decir, ha consistido en la Implementación, Evaluación y Mejora de una Unidad Didáctica en la materia de Ciencias de la ... -
Visibilización de la mujer en el reinado de Isabel y Fernando: Introducción de pautas coeducativas en las Ciencias Sociales Geografía e Historia
Universitat Jaume I (2014)El presente trabajo final de Máster, en la especialidad de Ciencias Sociales Geografía e Historia, tiene como finalidad la introducción del tratamiento de género bajo el contexto de la asignatura de Geografía e Historia, ... -
Teaching Vocabulary through Project Work Instruction
Universitat Jaume I (2014)The purpose of this research paper is to show that vocabulary can be taught in different ways. In order to prove that, I implemented a lesson plan in a secondary school in which the main goal is using specific vocabulary ... -
Degree of success at the end of secondary education : the case of english as a foreign language
Universitat Jaume I (2014)The aim of this paper is to analyse the actual degree of success in English teaching as a foreign language in Spain. To carry out this study, I took into account the objectives stated from the Spanish Ministry of Education. ... -
The role of gender on awareness of requests
Universitat Jaume I (2014)This study investigates the effect that the variable of gender may have on awareness of requests by undergraduate students in a secondary school. Although much research has been conducted on awareness of requests (e.g. ... -
Development of an English syllabus for the 2nd year of Secondary Education (3rd term)
Universitat Jaume I (2014)This master’s dissertation is focused on the elaboration of an English syllabus for the 3rd term of 2nd year of Compulsory Secondary Education (CSE) students. The present English syllabus has been developed taking into ... -
La autoevaluación y evaluación entre compañeros como medios de mejora educativa
Universitat Jaume I (2014)Con este documento se pretende dar a conocer el trabajo que el autor ha realizado durante su estancia en prácticas en el IES Álvaro Falomir. Más allá de planificar e impartir su unidad didáctica poniendo el foco de ... -
Inteligencia Emocional aplicada a la Enseñanza Secundaria: un acercamiento a su potencial educativo
Universitat Jaume I (2014)Dentro de las distintas modalidades de TFM propuestas, he decidido orientar este trabajo hacia la investigación educativa. En este marco, pretendo demostrar la existencia de múltiples beneficios educativos ligados a una ... -
Teaching English through Poetry
Universitat Jaume I (2014)This didactic unit has been designed as an alternative to certain tasks that may be found in the traditional didactic units and it contains activities based on poetry. The main objectives are to motivate students of 1st ... -
Innovación metodológica en Educación Física : juegos motrices y acondicionamiento físico en la asignatura Actividad físico-deportiva y salud
Universitat Jaume I (2014)El presente trabajo expone el proceso y el resultado de aplicar una innovación metodológica en la asignatura “Educación Física‐Deportiva y Salud”, perteneciente al segundo curso de Bachillerato. ... -
A pedagogical proposal to enhance the use of Linking Words in order to improve students' discourse competence
Universitat Jaume I (2014)Linking words are extremely important linguistic items which help to make the connections between sentences and utterances clear and to integrate and establish relations within a whole text. As such, they are essential ... -
Students' evaluation of the implementation of WebQuest in an ESP context
Universitat Jaume I (2014)Education should be focused on exploring and discovering students’ competences that will allow them to adapt to the society they live in, being nowadays the society of Information and Communication Technology. We ... -
Tecnología e Informática, grandes olvidadas en el panorama educativo español : su influencia en el desarrollo de un pensamiento de calidad
Universitat Jaume I (2014)En este trabajo se hace un análisis de la situación actual en el panorama educativo español de las materias tecnológicas, entre las que se incluyen Tecnología e Informática, relevantes, tanto para el desarrollo cognitivo ... -
Millora educativa per a l’estadística descriptiva bidimensional al Batxillerat
Universitat Jaume I (2014) -
Syllabus Design and Methodology : proposal of an English syllabus for the 3rd year of Secondary Education (3rd term)
Universitat Jaume I (2014)This master's dissertation has been elaborated to pinpoint and highlight the necessity to consider why and how to plan courses, units or lessons since they will determine the feasibility of the plan; to provide reasons ... -
Inclusive education and cooperative learning : a proposal for the EFL classroom
Universitat Jaume I (2014)The aim of this paper is twofold: (1) reflecting on the new challenges that our educational system is facing nowadays, given that it is becoming more and more diverse; and (2) reflecting on what we can do, as teachers, ...