Listar TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes por título
-
El paisatge infinit, la Mola d'Ares
Universitat Jaume I (2018)En aquest treball es presenta un recurs didàctic, en format de projecte, que té com a eix vertebrador un recorregut naturalista, fonamentalment botànic, per la Mola d'Ares del Maestrat (Castelló), per a un curs de primer ... -
Els paisatges de pedra seca i la seua introducció en 3er de l'ESO mitjançant l'aprenentatge servei
Universitat Jaume I (2020-07-22)La pedra seca fa referència a una tècnica constructiva d’origen popular o tradicional que es realitza mitjançant l’ús pedres que es col·loquen i s’encaixen sense necessitat d’aplicar cap tipus d’argamassa o de material ... -
Participació constructiva de l’alumnat a l’aula: Aplicació del cicle de millora educativa en dos grups d’ESO
Universitat Jaume I (2017-11-23)L'objectiu principal d'aquest pro jecte és millorar la participa ció constructiva de l'alumnat d'ESO a l'aula. L’exposició de les idees i raonaments dels estudiants faciliten la seua comprensió de les ... -
Passat, present i futur: què en saps tu?
Universitat Jaume I (2019-10)El present Treball de Final de Màster respon a la modalitat 3, Planificació i/o Programació curricular. La intenció ha estat crear una proposta real de programació didàctica en un institut concret, l’IES Jaume I de ... -
Passeig per la poesia catalana de postguerra. Proposta d’unitat didàctica per a l’assignatura de valencià en 4t d’ESO
Universitat Jaume I (2020-07-20)Aquest treball final de Màster s’adscriu a la modalitat 6: Materials didàctics, dins de la tipologia de TFM proposats enguany. Consisteix en una proposta d’unitat didàctica per a quart curs de l’ESO dins de l’assignatura ... -
El patrimonio como recurso didáctico : salida de campo a la Torre Badum de Peñíscola
Universitat Jaume I (2017-03-27)En gran parte de nuestro levante castellonense siguen perviviendo con mayor o menor suerte construcciones que evocan otros tiempos. Entre estas construcciones destacan las denominadas torres de vigía. El objetivo del ... -
El patrimonio documental como material didáctico en el aula
Universitat Jaume I (2015-11-19)El presente Trabajo de Final de Máster, en la especialidad de Ciencias Sociales Geografía e Historia, tiene como finalidad la introducción del patrimonio documental en el aula. Se centra en la necesidad de insertar las ... -
Patrimonio Musical Popular Una propuesta didáctica para Secundaria
Universitat Jaume I (2021-07-16)Varias son las menciones que se hace dentro del Currículum de secundaria al patrimonio cultural. Por eso es labor del docente incorporarlo de alguna forma en la programación anual. Este trabajo se centra en la conservación, ... -
Una pausa i tornem! El discurs publicitari com a eina per a fomentar l’ús del català
Universitat Jaume I (2023-10-17)Aquest treball final de màster (TFM) planteja una seqüència didàctica per a l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura. La proposta té com a objectiu que l’alumnat de l’últim curs de secundària, a través de l’anàlisi ... -
Pedagogia del programari lliure. Una proposta d’aprenentatge transversal des de la Formació Professional
Universitat Jaume I (2020-10-22) -
“Peer Instruction” o Instrucció per Semblants com a Recolzament per al Coneixement del Món Material
Universitat Jaume I (2018-07-18)Aquest Treball Final de Màster s’emmarca en l’àmbit de la Millora Educativa, amb la finalitat de tractar un dels majors reptes de les assignatures de ciències: redirigir les dinàmiques emprades dins de l’aula per tal de ... -
Percepciones del profesorado de secundaria de la provincia de Castellón sobre la atención a la diversidad
Universitat Jaume I (2014-07-24)En los últimos años hemos visto como la atención a la diversidad ha sido tratada de forma muy diferente, desde un modelo selectivo, que no se plantea ninguna repuesta a la diversidad en la estructura escolar ordinaria, a ... -
La percepción del alumnado sobre el aprendizaje cooperativo: un estudio de caso
Universitat Jaume I (2013-11-24) -
Performance y dibujo. Representación del movimiento y gesto gráfico como aprendizaje en 3ºESO
Universitat Jaume I (2022-07-11)Actualmente, la performance se ha ido incluyendo en la educación de forma experimental y educativa en lo relacionado con las artes plásticas. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo principal mostrar los ... -
Perillen les ciències?
Universitat Jaume I (2015-11-20)Aquest treball s’emmarca dins de la modalitat d’investigació educativa, en la qual es pretén validar, de forma empírica, una sèrie de teories i arguments estudiades. Aquest estudi es porta terme a l’IES Bovalar de Castelló ... -
Periodistas en acción: Una propuesta didáctica para 4.º de la ESO
Universitat Jaume I (2023-10-24)El presente Trabajo Final de Máster -en adelante TFM- plantea una intervención docente en el aula, a través de una propuesta de mejora educativa, fruto de la experiencia vivida en el Prácticum del Máster Universitario ... -
Personal learning environments (PLEs) in EFL secondary school students
Universitat Jaume I (2019)The aim of the present paper is to make a theoretical review on the concept of Personal Learning Environments (PLEs) in relation to EFL learning, and to carry out a practical study aimed at analysing the features of PLEs ... -
Phrasal verbs teaching in the EFL classroom: An improved proposal for secondary education
Universitat Jaume I (2018-07-13)Nowadays, learning a foreign language implies that students have to acquire a language proficiency level in the four skills: writing, reading, listening and speaking. However, in order to achieve a suitable language ... -
Planificació Curricular del Mòdul Gestió de la Documentació Jurídica i Empresarial amb el procediment de Flipped Classroom
Universitat Jaume I (2020-03-25)Aquest treball, que s’emmarca dins de la Modalitat 3 referida a la Planificació i/o Programació Curricular d'un Mòdul de Formació Profesional, té com a objectiu fer una planificació del currículum contextualitzada en un ... -
Planificació i/o programació curricular especialitat: Geografia i Història
Universitat Jaume I (2019-07-22)Modalitat 3: Planificació i/o Programació curricular El Treball de Final de Màster que es presenta a continuació correspon a una programació didàctica per a l'assignatura d'Història de l'Art de 2n de batxillerat. La ...