Interculturalité et fonctionnement des flux d’information dans l’écriture hypertextuelle. Réflexions pour une approche pédagogique
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Interculturalité et fonctionnement des flux d’information dans l’écriture hypertextuelle. Réflexions pour une approche pédagogiqueDate
2009Publisher
Asociación de Profesores de Francés de la Universidad EspañolaISSN
1699-4949Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://cedille.webs.ull.es/Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
This study describes how the internal structure of two websites (in English and
French) is interwoven, and formulates a series of hypotheses on the operation of the
information flows extant in each of them. Apart ... [+]
This study describes how the internal structure of two websites (in English and
French) is interwoven, and formulates a series of hypotheses on the operation of the
information flows extant in each of them. Apart from showing the multilingual and
multicultural issues upon which these hypotheses are built, this study puts forward a
series of discourse models derived from the information flows presented to the visitors-
readers of those sites. This analysis yields a series of reflections that will allow researchers to elaborate pedagogic proposals focused on the teaching and learning of languages. [-]
En este estudio describimos cómo se teje la estructura interna de dos sitios web
(uno francés y otro inglés) al mismo tiempo que formulamos hipótesis sobre el
funcionamiento de los flujos de información que aparecen ... [+]
En este estudio describimos cómo se teje la estructura interna de dos sitios web
(uno francés y otro inglés) al mismo tiempo que formulamos hipótesis sobre el
funcionamiento de los flujos de información que aparecen en ellos. Mostramos los
aspectos plurilingües y multiculturales sobre los que se sustentan y avanzamos
algunas hipótesis sobre las relaciones entre los modelos ideológicos y los modelos
discursivos que emanan de los flujos de información que se ofrecen a los visitantes-lectores de dichos sitios. De este análisis se deriva una serie de reflexiones que
nos permitirán elaborar propuestas pedagógicas para la enseñanza-aprendizaje
de lenguas. [-]
Is part of
Çedille. Revista de Estudios Franceses, 5, p. 387-406Rights
© María Luisa Villanueva Alfonso y Mercedes Sanz Gil
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- FIL_Articles [318]