Buscar
El Conservatori de Música de Castelló durant la Segona República. El camí frustrat cap a l’oficialitat
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest article analitza la lluita del primer Conservatori de Música de Castelló per aconseguir
l’oficialitat del centre i tots els problemes i entrebancs que es va trobar en aquest procés (dificultat
per aconseguir ...
La música per a piano composta per autors castellonencs fins a 1936
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
El repertori per a piano compost per autors nascuts a la província de Castelló, des de la
implantació d’aquest instrument durant el primer terç del segle XIX fins a 1936, conté una diversitat
d’obres influïdes per l’òpera ...
Leopoldo Querol i el seu lloc en el pianisme espanyol del segle XX
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Leopoldo Querol Roso (Vinaròs 1899-Benicàssim 1985), amb més de seixanta anys de carrera
interpretativa, va ser el pianista espanyol de referència durant els anys 30 i 40, autor d’innumerables
estrenes d’obres contemporànies ...
El moviment coral a la província de Castelló
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest article tracta dels antecedents i l’evolució cronològica del moviment coral a la província
de Castelló al llarg de la història, des del naixement de la primera societat coral de l’Estat Espanyol
i la influencia ...
El text com a element diferenciador en les obres de Carles Santos
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
La música al servei de la veu i del text. ¿O viceversa? En l’obra del compositor castellonenc
Carles Santos, l’experimentació vocal i l’expressivitat dels seus originals textos complementen
la seva música, de la qual ...
Resums
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Preludi
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest monogràfic, permet reunir una sèrie d’articles al voltant de la música i
la musicologia de la província. Suposa un estudi sense precedents d’alguns aspectes
contextuals, institucionals, musicals i biogràfics de ...
Què significa la música? Una aproximació a la dimensió comunicativa de l'experiència musical
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
En el següent article s’ofereix una reflexió al voltant del fenomen musical com un element de
comunicació individual i col·lectiva. Per a aquesta fi, s’exposen diferents mirades sobre els processos
de significació que ...
Els espais de difusió musical a la ciutat de Castelló: 1850-1880
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Durant el segle XIX, l’església i la noblesa que fins aquell moment havien segut les principals
patrocinadores de la música, no podran continuar sent-ho. Els músics s’hauran d’assegurar la seua
subsistència creant música ...