Buscar
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Pilar Ordóñez-López, Nuria Edo-Marzá (eds) [Ressenya]
(Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE), 2018)
Ressenya del llibre: PALANQUES, Vicente Beltrán. Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings. Pilar Ordóñez-López, Nuria Edo-Marzá (eds). Bristol/Buffalo/Toronto: Multilingual Matters, 2016. 224 pages. ...
Exploring Learners' Backchannel Production in Complaint Sequences Across Proficiency Levels
(Gate Association for Teaching and Education (GATE), 2023-01-01)
To participate effectively in interaction, interlocutors should make use of various
resources such as backchannels. Through backchannels, listeners can, for example,
show attention and provide support and feedback. The ...
Towards a multimodal perspective to assess pragmatics: a study based on complaints-responses to complaints
(UNED. Facultad de FilologíaUniversidad de Sevilla, 2019)
The purpose of this study is to provide insights into pragmatic assessment
in terms of appropriateness from a multimodal perspective at a
conversational level. The study involved the design of a rubric for assessing
pragmatic ...
From the Editors. Teaching with technology: integrating new technologies in the language skills
(2017)
Over the last decades, we have witnessed a rapid development of technology in the arena of education in general, and more particularly in the area of second/foreign language (SL/FL) teaching, which is the major concern of ...
Speaking in a Second Language Rosa Alonso Alonso, ed. 2018 Amsterdam: John Benjamins, 2018. xii + 243 pp. ISBN-10: 9027200440. ISBN-13: 978-9027200440 (Reseña)
(aedean, 2019)
Reseña de: Speaking in a Second Language. Rosa Alonso Alonso, ed. 2018. Amsterdam: John Benjamins, 2018. xii + 243 pp.
ISBN-10: 9027200440. ISBN-13: 978-9027200440.
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2019-11-06)
The bulk of studies dealing with conceptual metaphors in the language classroom describe conceptual metaphor-based pedagogical proposals to teach vocabulary (e.g., Boers, 2000, 2013; Littlemore, 2009; Cortés de los Ríos and Sánchez, 2017). All these are substantial contributions to the field of English language teaching and learning. Despite the growing interest in the field, the effects of conceptual metaphor-based vocabulary instruction on learners still require further attention (Boers, 2013). This paper is an attempt to advance this line of research by exploring the effects of instruction of a pedagogical proposal to teach metaphorical vocabulary belonging to two basic emotions (happiness and sadness). The study is set in a Spanish higher education context, particularly in an English for Specific Purposes subject offered in the Bachelor’s Degree in Psychology. A pre-experimental design consisting of pre-test and post-test measures was adopted to gauge participants’ previous knowledge and progress after instruction. In order to analyse participants’ performance, a paired-sample T-test was used, and effect size was calculated by applying Cohen’s d. Results show statistically significant effects of the pedagogical approach as well as a large size effect, which reveals the efficacy of the instruction. This exploratory study suggests that this area deserves further investigation and its findings set the ground for future research involving experimental designs....
Buena parte de los estudios que abordan la metáfora conceptual en el ámbito docente describen propuestas pedagógicas centradas en la enseñanza de vocabulario (por ejemplo, Boers, 2000, 2013; Littlemore, 2009; Cortés de los Ríos and Sánchez, 2017). Estas propuestas aportan contribuciones significativas al campo de la enseñanza y aprendizaje del inglés. A pesar de interés que suscitan en el campo, no se ha prestado suficiente atención a los efectos de la instrucción de vocabulario basada en metáforas conceptuales (Boers, 2013). Este estudio trata de contribuir a esta línea de investigación explorando los efectos de una propuesta pedagógica centrada en la enseñanza de vocabulario metafórico relativo a dos emociones básicas (alegría y tristeza). El estudio se enmarca en el contexto de la educación superior en España, concretamente en una asignatura de inglés para fines específicos impartida en un grado universitario de psicología. Para evaluar el conocimiento previo de los participantes y su progreso tras la instrucción recibida se adoptó un diseño pre-experimental basado en medidas pre y post-test. Para analizar el rendimiento de los estudiantes se utilizó una prueba de T y se calculó la magnitud del efecto con la d de Cohen. Los resultados muestran efectos significativos del enfoque pedagógico empleado y una gran magnitud del efecto, indicando de este modo eficacia de la instrucción. Los resultados de este estudio desvelan el potencial de esta área, así como la necesidad de llevar a cabo futuras investigaciones con diseños experimentales....
Buena parte de los estudios que abordan la metáfora conceptual en el ámbito docente describen propuestas pedagógicas centradas en la enseñanza de vocabulario (por ejemplo, Boers, 2000, 2013; Littlemore, 2009; Cortés de los Ríos and Sánchez, 2017). Estas propuestas aportan contribuciones significativas al campo de la enseñanza y aprendizaje del inglés. A pesar de interés que suscitan en el campo, no se ha prestado suficiente atención a los efectos de la instrucción de vocabulario basada en metáforas conceptuales (Boers, 2013). Este estudio trata de contribuir a esta línea de investigación explorando los efectos de una propuesta pedagógica centrada en la enseñanza de vocabulario metafórico relativo a dos emociones básicas (alegría y tristeza). El estudio se enmarca en el contexto de la educación superior en España, concretamente en una asignatura de inglés para fines específicos impartida en un grado universitario de psicología. Para evaluar el conocimiento previo de los participantes y su progreso tras la instrucción recibida se adoptó un diseño pre-experimental basado en medidas pre y post-test. Para analizar el rendimiento de los estudiantes se utilizó una prueba de T y se calculó la magnitud del efecto con la d de Cohen. Los resultados muestran efectos significativos del enfoque pedagógico empleado y una gran magnitud del efecto, indicando de este modo eficacia de la instrucción. Los resultados de este estudio desvelan el potencial de esta área, así como la necesidad de llevar a cabo futuras investigaciones con diseños experimentales....
PechaKucha Presentations to Develop Multimodal Communicative Competence in ESP and EMI Live Online Lectures: A Team-Teaching Proposal
(CALL-EJ, 2021-04-05)
With the Covid-19 outbreak, many universities worldwide have been forced to undertake some changes to continue with the academic commitment, giving rise to a range of
adaptations that pivoted around online teaching delivery ...
EMI Lecturers’ Training Needs: Towards the Construction of a Measurement Instrument
(Universitat d' Alacant. Departament de Filologia Anglesa, 2021)
English-medium instruction (EMI) is a relatively new phenomenon that has come to the fore in most higher education institutions (Dafouz and Smit 2019). It is spreading in an unprecedented manner and increasingly gaining ...
Towards a Learner-Centred Approach to Design Role-Play Instruments for ILP Studies: A Study Based On Complaints
(2020-11-27)
Role-play tasks have been widely used in pragmatic research to explore spoken interaction. This instrument consists of situational scenarios purposefully designed to make participants elicit specific pragmatic data in ...
The Role of Politeness in Apology Sequences: How to Maintain Harmony between Speakers
(Universidad de Sevilla: Grupo de investigación "la lengua inglesa en el ámbito universitario", HUM 0397, 2014)
The goal of the present paper is to provide a discourse-based
teaching approach for the integration of the speech act of apologies from
a communicative perspective. In so doing, special attention is paid to ...