Listar EDU_Articles por idioma "cat"
-
Action research as a school-based strategy in intercultural professional development for teachers
Elsevier (2011)Teacher professional development is a key factor for transforming professional and school culture. This article describes a case study undertaken in a Spanish school during the 2007–2008 academic year. Our aim is to explain ... -
Aprendre cooperant per aprendre a cooperar
Àrees de Didàctiques Específiques de la Universitat Rovira i Virgil (2009)L’aprenentatge cooperatiu és primàriament un canvi en l’estructura de la meta, fomentant la interdependència dels objectius entre els membres del grup, però també implica canvis en els altres elements que componen l’estructura ... -
Un atles de material pedagògic i un museu pedagògic per a la innovació educativa. L’experiència del museu pedagògic de Castelló i del projecte «El museu és una escola» de la UDL
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (2022-01)En este artículo mostramos cómo el tratamiento de un material que forma parte del archivo del Museo Pedagógico de Castellón (MPdC) devino clave para iniciar un proceso de búsqueda e investigación del material pedagógico ... -
El barret de copa alta on tot és possible: una experiència de diaris dialògics en l’aula virtual en la formació de mestres
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2011)L’aula virtual és l’entorn virtual d’ensenyament/aprenentatge de la Universitat Jaume I (UJI). Dóna suport complementari a les classes presencials. Es basa en el programari lliure Moodle i està integrada a la base de dades ... -
Brevedad literal
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de gènere (2007) -
El Cano d'Alginet, un patrimoni civil desconegut
Ajuntament d'Alginet (2010)El Cano d'Alginet que és el que ens ocupa, i va ser durant segles una de les obres principals del nostre patrimoni civil -l'altra seria, i molt més antiga la séquia d'Alèdua- va ser construït al llarg de 1780 i va costar ... -
Carles Salvador i Gimeno. Escriptor de l’any 2015
Institut d'Estudis Catalans (2016) -
Com motivar l’alumnat de l’ESO a través de l’àrea de música? La formació corporal com a recurs didàctic
Societat Valenciana de Psicologia (2017)Es presenta una proposta didàctica que pretén oferir, a l’alumnat d’ensenyament secundari obligatori, una educació i una formació corporal bàsiques, a través de l’àrea de música. La finalitat és realitzar una recerca que ... -
Construint l'escola entre tots
Universitat Jaume I (2005) -
Conversaçiones de Música a finals del segle XVI: el cas de l’acadèmia de Joan de Borja i Castro
Universitat de València (2017)Aquest article s’insereix dins del conjunt d’investigacions sobre la Cort dels Habsburgs. L’estudi de les acadèmies musicals és poc conegut. A partir d’algunes investigacions sobre acadèmies literàries, l’article focalitzarà ... -
De l'educació permanent a la formació dels docents passant per l'educació d'adults
Diputació de València. Centre de Recursos i Educació Contínua (2008)En el moment actual estem vivent en una societat globalitzada, que ha fet que les polítiques i les institucions tradicionals no donen resposta a les necessitats actuals. La nova societat del coneixement presenta beneficis: ... -
De la parla per escriure textos en les primeres edats, o la boira és un núvol que toca terra
Àrees de Didàctiques Especifiques de la Universitat Rovira i Virgili Moviment de Renovació Pedagògica del Camp de Tarragona (2009)L’interès per l’alfabetització en les primeres edats no decau malgrat els avenços dels materials audiovisuals i les tecnologies de la informació, que aparentment es re- colzen sobre altres tipus de suports i elements ... -
Del Motu Proprio al Concili Vaticà II : un recorregut per la música sagrada del segle XX
Associació Valenciana de Musicologia (2013)The Motu proprio of 1903, has not only normative, but the means proposed to be the basis of this statement, and where to find all faithful and celebrants, a meeting point for liturgical music: the Scholae Cantorum. Pedrell ... -
La dramatització històrica en la formación inicial de mestres
Centre d'Estudis Vall de Segó (2017)La dramatització històrica és un recurs d’innovació educativa que té capacitat per generar un treball cooperatiu i de participació activa dins de l’aula, vàlid per qualsevol etapa educativa, que permet incidir en el procés ... -
Educació en Mitjans. Educació per a una ciutadania crítica i activa
AulaMèdia 236 (2008)Estem vivint en la anomenada societat de la informació. Com explica Manuel Castells, en aquest nou paradigma la generació, el processament i la transmissió d’informació es converteixen en les fonts fonamentals de la ... -
Els dons de l’educació: dels altres, del regal de la cultura i d’una missió de salvació
Centre de Recursos i Educació Contínua (Xàtiva) (2008)Activar el desig d’educar, seduir el nostre alumnat per a recuperar el plaer d’aprendre en la societat de la informació i de la cultura audiovisual només es pot aconseguir aprofitant els recursos de la cultura de la ... -
Formació de familiars en contextos educatius multiculturals mitjançant estratègies participatives
Denes (2014)En aquest article posem l'accent en la importància de la formació de les famílies implicades e n els processos de transformació de centres des d'un model d'escola intercultural inclusiva. ... -
Galerías de arte en Castellón (1964-1975)
Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (2011)El siguiente artículo estudia las vicisitudes de las galerías de arte en la ciudad de Castellón entre los años 1964 y 1975. En este periodo veremos como la proliferación de estos espacios fue una significativa aportación ... -
Implicación y compromiso docente en la enseñanza secundaria
Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir (2011-07)Uno de los retos más interesantes al que el profesorado se enfrenta actualmente es ejercer la docencia en el tramo obligatorio de la Enseñanza Secundaria. Ser docente en un mundo tan cambiante como el nuestro precisa de ... -
La inclusió de l'alumnat nouvingut a un institut de secundaria mitjançant el joc multicultural
Centre d'Estudis Vall de Segó (2012-02)L’experiència que presentem es va desenvolupar en un institut de secundària de Badalona amb alumnes que integraven un aula d’acollida i que, per tant, procedien d’un país estranger i no coneixien ni el català ni el castellà, ...