Browsing TFM: Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació by Issue Date
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Comunicación política en tiempos de crisis: gestión de la comunicación política durante la pandemia por el COVID19. El caso español.
Universitat Jaume I (2020-07-15)In 2020, the worst health crisis worldwide since the Spanish flu shakes theworld and in this context of global health crisis, and the state of alarm andconfinement in Spain, a health crisis communicationemerges that ... -
Nuevos perfiles profesionales y rutinas de trabajo de los gabinetes de comunicación. Estudio de caso del Ayuntamiento de València
Universitat Jaume I (2020-07-15)ThisMaster's dissertationfocuses on researching the new professional profiles that have emerged in the communication cabinets, starting with the introduction of social networks and new technologies. In addition, ... -
Tratamiento mediático de Vox durante la campaña del 2D en Andalucía: tipos de encuadre y gestión de las fuentes
Universitat Jaume I (2020-07-15)This research aims to analyze in depth the media treatment that different mediaoutletsmade about an emerging party such as Vox in elections that were decisive for the formation headed by Santiago Abascal: the Andalusian ... -
La transformación del director de comunicación política en la era digital: el caso de la gestión informativa de la crisis del COVID19 por parte del Gobierno español
Universitat Jaume I (2020-07-15)The figure of headof political communication has undergone a profound transformation in the last decade, fundamentally due to the irruption of new technologies in the political sphere. The scenario created ... -
Diseño de un videojuego como parte de una producción transmedia
Universitat Jaume I (2020-07-15)The trend of independent video game development is growing thanks to initiatives like PlayStation Talents, which supports small developer studios in order to take a concept and transform it into a competent, attractive and ... -
Plan de Comunicación - Frutas y Verduras Rosa
Universitat Jaume I (2020-07-14)Frutas y Verduras Rosa es un negocio familiar ambulante que comercializa con frutas y verduras y frecuenta mercadillos locales de varios pueblos pertenecientes a la Comunidad Valenciana y Cataluña. Frutas y Verduras Rosa ... -
Los medios sociales en las empresas del IBEX MAB 15
Universitat Jaume I (2020-07-14)Las pequeñas y medianas empresas ya cuentan en España con acceso al mercado financiero internacional a través de Mercado Alternativo Bursatil (MAB); esto aumenta el interés internacional de la compañía, lo que incrementa ... -
La evolución de la marca Super Mario: un fenómeno transmedia
Universitat Jaume I (2020-07-14)Super Mario is a fictional character that experienced a strong evolution in popularity through time, first in videogames, later in films, television, comics, books and merchandising, thanks to the use of diverse transmedia ... -
Anàlisi de la gestió de comunicació en temps de COVID-19: el cas de Caixa Ontinyent.
Universitat Jaume I (2020-07-14)In March 2020 there was a global crisis due to covid-19, an infectious disease that mainly affects the respiratory system and is also contagious. At first, it seemed that it would not affect much of the Spanish territory, ... -
La evolución del Copywiter en la pequeña y mediana agencia de la Comunidad Valenciana.
Universitat Jaume I (2020-07-14)The purpose of the Master's Thesis is to investigate the evolution of the copywriter'sprofile in small and medium-sized agencies in the Valencian Community. To do this,the professional skills of the advertising copywriter ... -
Educación ¿online?: actuación y retos de la digitalización de la enseñanza universitaria ante los escenarios de la crisis de la COVID-19
Universitat Jaume I (2020-07-14)For several weeks throughout the winter and spring of 2020, the world has experienced an exceptional situation caused by the COVID-19 pandemic. In this context, many professionals have seen their work routine ... -
La estrategia en la comunicación para el desarrollo. De los modelos de referencia a la práctica comunitaria.
Universitat Jaume I (2020-07-13)Communication for Development is a methodology that uses communication strategically to articulate processes of social change. This work focuses on the study of communication strategies adopted by ... -
Plan de comunicación para Eltin
Universitat Jaume I (2020-07-13)The cycling sector is constantly growing. In recent years, most of the Spanish cities are taking the bicycle into account in mobility planning and every year more lanes and routes for cyclists are enabled. This fact and ... -
Trabajo final de Máster. Plan de comunicación: tu negocio más visible (TNMV)
Universitat Jaume I (2020-07-13)The communication management is as important for small businesses as it is for large multinationals.Communication management studies, analyzes and works the messages aimed at the target. So, people and technical materials ... -
Estereotipos masculinos presentes en marcas de limpieza del hogar en la actualidad
Universitat Jaume I (2020-07-13)One of the elements that advertising communication uses the most are stereotypes, both male and female. In this case, male stereotypes are used in two main ways, one of them is as an expert in the field ... -
Plan de comunicación EuroFUE-UJI: estrategia para la comunicación digital
Universitat Jaume I (2020-07-13)The main objectives of the European and International Projects Office of the Fundación Universitat Jaume I-Empresa (EuroFUE.UJI) are the University Jaume I of Castelló approach to Europe in order to develop international ... -
Estrategia de comunicación para la Red de Áreas Escasamente Pobladas del Sur de Europa (SSPA): Análisis y Creación
Universitat Jaume I (2020-07-13)The present final master’s Project aims to develop a communication strategy for the Southern Sparsely Populated Areas (SSPA), in order to connect with a new target audience: young people.The chosen organization is an ... -
Uso político de TW a nivel local. Funciones en campaña electoral
Universitat Jaume I (2019-09-26)Twitter es una herramienta imprescindible en la comunicación política. Se trata de una plataforma ideal para la distribución del mensaje político debido a sus propias características: directa, instantánea, multimedia, ... -
Diferencias en el uso de Twitter entre candidatas y candidatos a las elecciones autonómicas de la Comunidad Valenciana en 2019
Universitat Jaume I (2019-09-26)Las redes sociales son el medio de interacción por excelencia en Internet. Su sencillez de uso y su gratuidad han provocado que millones de usuarios puedan estar interconectados y que su crecimiento sea exponencial. ... -
Proyecto empresarial: Gest Athletics
Universitat Jaume I (2019-09-20)Este trabajo propone la creación desde cero de una empresa de comunicación especializada en atletismo, un deporte que es conocido en total profundidad por la autora del mismo. En las líneas de este trabajo se desglosan ...