Listar Departament: Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia por título
-
Game base learning in Psychology education: improving undergraduates competence for team working
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2018-07-02)Gamification has been identified, as an interesting tool, to make educational processes more efficient. It supposes the application of gameful thinking, and game mechanics, in non-game contexts to engage users in solving ... -
Gender Inequality in Household Chores and Work-Family Conflict
Frontiers Media (2018-08)The fact that the permeability between family and work scopes produces work-family conflict (WFC) is well established. As such, this research aims to check whether the unequal involvement in household chores between men ... -
Get Vigorous with Physical Exercise and Improve Your Well-Being atWork!
MDPI (2020-09-02)The aim of this study is to investigate whether people who exercise regularly have higher levels of psychological well-being at work. Doing physical exercise is a habit that not only has consequences for physical and ... -
Good Relationships, Good Performance: The Mediating Role of Psychological Capital – A Three-Wave Study Among Students
Frontiers Media (2019-02-26)Academic Psychological Capital, or PsyCap, – a set of positive psychological resources encompassing hope, effcacy, resilience, and optimism – has begun to gain attention in academia, showing positive relationships with ... -
Group positive affect and beyond: An integrative review and future research agenda
MDPI (2020-10-15)Group positive affect is defined as homogeneous positive affect among group members that emerges when working together. Considering that previous research has shown a significant relationship between group positive affect ... -
Grupos Felices y Productivos: Una aproximación al estudio del afecto positivo en grupos desde la Psicología Positiva
Generalitat Valenciana: Comité Economic i Social de la Comunitat Valenciana (2022)El afecto positivo motiva a las personas a explorar sus límites, aumenta su sociabilidad e incluso promueve la resiliencia. Sin embargo, los grupos y equipos de trabajo también puede desarrollar una emoción positiva ... -
Guía de Recursos para promover las relaciones entre escuelas y familias
Taylor & Francis Editor (2006)En este artículo se presentan una serie de recursos –fundamentalmente en castellano o en otras lenguas del Estado español y puntualmente en inglés para páginas web y asociaciones– que abordan el tema de las relacio- nes ... -
Guía práctica para afectados por acontecimientos traumáticos o pérdidas
Universidad de Flores (UFLO) (2015)After a disaster or a traumatic event, changes can happen in a people’s thoughts, feelings, and behaviors. The impact of an event goes far beyond physical damage. Living through traumatic events changes the ways the self ... -
Habilidades lingüísticas y ejecutivas en el Trastorno por Déficit de Atención (TDAH) y en las Dificultades de Comprensión Lectora (DCL)
Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias (2011)El objetivo de este trabajo fue estudiar la posible especificidad de déficits en el funcionamiento lingüístico y ejecutivo de estudiantes con TDAH y con DCL y conocer el perfil de déficits del grupo comórbido (TDAH+DCL). ... -
Habilidades matemáticas iniciales y dificultades matemáticas persistentes
Asociación INFAD (2017)El objetivo del presente estudio consistió en examinar las diferencias en determinadas competencias matemáticas básicas (e.g. conteo, operaciones lógicas, habilidades de comparación de magnitudes) evaluadas en Educación ... -
Hacia un modelo psicosocial positivo: rol mediador del engagement entre clima y desempeño en seguridad
Universitat Jaume I (2007)El objetivo de este trabajo es plantear un modelo teórico innovador para comprender cómo se relaciona el clima de seguridad con el bienestar psicosocial (engagement) en trabajadores de la construcción y como este bienestar ... -
Hacia una psicología positiva aplicada
Consejo General de la Psicología de España (2016)El término Psicología Positiva lo encontramos ya en el libro de Abraham Maslow “ Motivation and Personality ” publicado en 1954, en donde dedica un capítulo a esta temática. No obstante, el enfoque humanista ... -
Happiness and Optimism Interventions at Work: Gender Differences
Open Access Library (2018)The aim of this quasi-experimental study was to analyze the changes derived from happiness and optimism interventions in 12 groups of employees chosen at random in two Colombian companies. For the happiness intervention, three ... -
Happy-Productive Groups: How Positive Affect links to Performance through Social Resources
Taylor & Francis (2017-11)The current study extends the Broaden & Build theory to the collective (i.e. groups) level of analysis, focusing on the mediating role of group social resources (i.e. cohesion, coordination, teamwork, supportive team ... -
Health-Care Professionals Amid the COVID-19 Pandemic: How Emotional Intelligence May Enhance Work Performance Traversing the Mediating Role of Work Engagement
MDPI (2021-09-09)Upon the eruption of COVID-19, frontline health-care workers confronted substantial workload and stress along with braving additional difficulties when performing at work. The main aim of this research was to assess the ... -
Healthy organization: analysing its meaning based on the HERO Model
Taylor & Francis (2015)The aim of this study is to analyse the meaning of healthy organization from an empirical-theoretical perspective based on the HERO Model (HEalthy & Resilient Organizations). Analyses were performed by four independent ... -
Herramientas para la evaluación cooperativa de trabajos finales
(2015-07-10)El objetivo del presente trabajo es compartir los recursos formales de formación de equipo, reflexión sobre el progreso del equipo y evaluación del rendimiento final, empleados durante el curso 2014-15 en una asignatura ... -
Herramientas para trabajar escenarios cotidianos de conflicto con escolares y adolescentes con autismo
Universidad de Cienfuegos “Carlos Rafael Rodríguez”. Editorial Universo Sur (2020-12-10)El presente estudio tiene como objetivo proporcionar herramientas para que el profesorado pueda construir escenarios adecuados para escolares y adolescentes con autismo en los que se pueda trabajar la moralidad o aspectos ... -
Home-based transcranial direct current stimulation in mild neurocognitive disorder due to possible Alzheimer's disease. A randomised, single-blind, controlled-placebo study
Frontiers Media (2023)Introduction: Mild neurocognitive disorder (mNCD), a pre-dementia stage close to Mild Cognitive Impairment, shows a progressive and constant decline in the memory domain. Of the non-pharmacological therapeutic interventions ...