Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorPeraire Ibáñez, Joan
dc.date.accessioned2014-01-03T08:26:52Z
dc.date.available2014-01-03T08:26:52Z
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.citationArticles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 58, p. 57-70ca_CA
dc.identifier.issn1133-9845
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/79046
dc.description.abstractAdvertising communication is characterised by its desire to affect consumers’ beha- viour and makes use of a very wide range of discursive strategies. Sometimes in order to convince its target, advertising turns to classic argumentation strategies that can be clearly seen in the choice of connectors and the way arguments are lin- ked together. But in many cases the argumentation orientation is less obvious and one has to uncover a complex network of expressive choices that subtly affect the structure of the text as a whole. This paper aims to use cognitivism and the theory of argumentation to show how this implicit, subtle and delicate argumentation works by focusing attention on the lexical selection, which often operates with the support of other expressive mechanisms, such as music or images.ca_CA
dc.description.abstractLa comunicació publicitària es caracteritza per la voluntat d’incidir sobre el compor- tament dels consumidors, tot utilitzant un ventall amplíssim d’estratègies discursi- ves. De vegades, per convèncer els destinataris, la publicitat recorre als esquemes argumentatius clàssics, que es poden visualitzar perfectament en la tria dels connec- tors i en l’encadenament dels arguments, però, en molts casos, l’orientació argu- mentativa és menys òbvia i s’ha de detectar en una complexa xarxa d’eleccions expressives que afecten d’una manera subtil el conjunt de l’estructura textual. L’article intenta explicar --amb el suport del cognitivisme i de la teoria de l’argumen- tació-- el funcionament d’aquesta argumentació implícita, subtil i delicada, tot foca- litzant l’atenció en la selecció lèxica, que sovint opera amb el suport d’altres mecanismes expressius, com ara la música i les imatges.ca_CA
dc.format.extent14 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherGraóca_CA
dc.relation.isPartOfArticles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, n. 58, Juliol 2012ca_CA
dc.rightsCopyright 2012 Graóca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/*
dc.subjectargumentationca_CA
dc.subjectframeworkca_CA
dc.subjecttopoica_CA
dc.subjectcommon senseca_CA
dc.subjectsemantic blocca_CA
dc.subjectsloganca_CA
dc.subjectpersuasionca_CA
dc.subjectdesireca_CA
dc.subjectchain of argumentca_CA
dc.subjectargumentacióca_CA
dc.subjectmarcca_CA
dc.subjectsentit comúca_CA
dc.subjectbloc semànticca_CA
dc.subjecteslòganca_CA
dc.subjectpersuasióca_CA
dc.subjectdesigca_CA
dc.subjectencadenament argumentatiuca_CA
dc.titleL’argumentació publicitària: les paraules del desigca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://articles.grao.com/revistas/articles/058-argumentacio-social-i-cientificaca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem