Els pictogrames: una ajuda per a la comunicació i expressió en l´educació infantil de 3 anys
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/78548
REVISTESMetadatos
Título
Els pictogrames: una ajuda per a la comunicació i expressió en l´educació infantil de 3 anysAutoría
Fecha de publicación
2006Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación
Resumen
El treball d´investigació tracta els problemes de comunicació oral i conseqüentment els problemes en l´inici
de la lectoescriptura, d´un grup d´alumnes de 3 anys.
Sha incorporat en l´aula una nova estratègia de ... [+]
El treball d´investigació tracta els problemes de comunicació oral i conseqüentment els problemes en l´inici
de la lectoescriptura, d´un grup d´alumnes de 3 anys.
Sha incorporat en l´aula una nova estratègia de treball que afavorisca, ajude i en alguns casos reforce la comunicació
oral i lectoescriptura en els alumnes de 3 anys.
Sha emprat un sistema de comunicació no vocal, com són els pictogrames, destinat a alumnes de N.E.E,
però en aquest cas adaptat al contexte i circunstàncies concretes i, modificat per a que siga accesible al grupclasse.
Aquesta metodología s´inclourà en l´aula per diverses raons:
-El grup de nens/es presenten certes limitacions en quant a l´expressió i comprensió oral.
-La gran majoria no tenen un vocabulari mínim i concret que els permitisca desenvolupar tasques quotidianes
com demanar coses, explicar,…
-Altres xiquets/es encara no han assolit un nivell de comunicació oral propi de la seva edat i presenten un
retràs considerable en l´estructuració d´oracions simples.
-Per altra banda, alguns presenten problemes de dicció i mala expressió i pronunciació de paraules.
El material de treball usat és molt manipulatiu, fàcil d´usar, atractiu i motivador per als nens/es de forma que
s´han pogut assolir nous aprenentatges en un contexte habitual, de manera funcional i significativa; propiciant
la generalització dels coneixements.
Però, no s´ha d´oblidar que el treball ha sigut desenvolupat seguint la línia, principis i metodología propis de
l´escola inclusiva, ja que promouen actituts de comunicació interactiva, cooperativa i de treball en grup. [-]
Descripción
Dotzenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2006-2007)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 12,2006-2007Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess