Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGumbau Aleixandre, Mònica
dc.date.accessioned2013-11-28T11:24:47Z
dc.date.available2013-11-28T11:24:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationGumbau Aleixandre, Mònica .“Jo he entrevistat a Hoover”. L’aprenentatge mitjançant la protagonització.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.307-320ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/76557
dc.descriptionDissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)ca_CA
dc.description.abstractEl projecte que es desenvolupa a continuació versa sobre la Unitat Didàctica “La Gran depressió del 1929”, que està Situada en el tercer bloc de Primer de Batxillerat. Part del desenvolupament d’aquest projecte es va aplicar en l’estància del pràcticum. L’autora del projecte és llicenciada en Periodisme i després de fer una anàlisi quantitativa i qualitativa (aprofitant l’estada en pràctiques) va descobrir que, el més dificultós per als alumnes alhora d’aprendre les Ciències Socials és el fet d’aprendre memorísticament i això, minva l’interès per l’assignatura. Amb els resultats a la mà l’autora del projecte va elaborar un dossier de premsa, extret de les principals publicacions periodístiques espanyoles del 1929, es van treballar eixos arxius a l’aula, perquè els alumnes valoraren que eixos documents són les fonts vives del passat. Es va demanar el seguiment dels mitjans de comunicació actuals (ja que la crisi actual té paral·lelisme en la del 1929) i es va motivar perquè foren ells els que escrigueren la història amb l’elaboració d’un reportatge en present sobre la fallida de la Borsa de Nova York. Es fomenta l’aplicació a l’aula l’aprenentatge de la Història amb un mètode atractiu i dinàmic que s’esdevé aprofitant el bagatge professional de l’autora. L’ús dels recursos històrics, serveixen de suport a l’alumnat per sentir i reviure el que passava exactament en eixe període de la història. El paper de la professora ha aportat valors afegits a l’aula, ja que també ha ajudat a adquirir altres habilitats fonamentals contemplades en les competències bàsiques com ara: la concreció en la redacció, la capacitat de síntesi front la informació, assolir l’habilitat del tractament de la informació respecte la objectivitat i la subjectivitat i l’elaboració d’un comentari de text.ca_CA
dc.description.abstractThe project develops then turns on the unit Teaching " The Great Depression of 1929 ," which is located in the third block First High School . Part of the development of this project applied in the practicum stay . She is a graduate project Journalism and then make a quantitative and qualitative analysis ( taking advantage of the internship ) found that the most difficult to students also learn Social Sciences is one of learning memorísticament However, the decrease in interest in the subject . With the results in hand the author of the project prepared a dossier press, extracted from the main Spanish newspaper publications 1929 files were working areas in the classroom for students axis values ​​that documents are the sources of the past alive . it request tracking current media (since the crisis You currently have parallels in 1929 ) and led to them were write history with the preparation of a report on this about the collapse of the New York Stock Exchange . Encourages the application of classroom learning with history attractive and dynamic method that happens advantage of professional experience of the author. The use of historical resources , serve as support for students to feel and relive what happened exactly in this period of history. The role of the teacher has brought added value to the classroom , as has also helped others acquire fundamental skills covered in basic skills such as specifying in writing the ability to synthesize the information front , the ability to achieve treatment information regarding the objectivity and subjectivity and the development a text commentary .ca_CA
dc.format.extent14 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 17,2012ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectPhilosophieca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectHistoireca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectCiències de la comunicacióca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectSciences de la Communicationca_CA
dc.subjectCiencias de la comunicaciónca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectPhilologieca_CA
dc.subjectPhilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectTraduction et interprétationca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.title“Jo he entrevistat a Hoover”. L’aprenentatge mitjançant la protagonitzacióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.19
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/