Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorOrtí Ferreres, Joan
dc.date.accessioned2013-04-29T07:19:52Z
dc.date.available2013-04-29T07:19:52Z
dc.date.issued2012-02
dc.identifier.issn1575-9393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/62348
dc.description.abstractL’experiència que presentem es va desenvolupar en un institut de secundària de Badalona amb alumnes que integraven un aula d’acollida i que, per tant, procedien d’un país estranger i no coneixien ni el català ni el castellà, fet que dificultava la incorporació directa a l’aula ordinària. Mitjançant un el treball interdisciplinar entre el professorat de català de l’aula d’acollida i el professor d’Educació Física podem veure com el joc multicultural és una eina per acostar i afavorir la comprensió de la llengua per part de l’alumnat nouvingut al mateix temps que l’eduquem en valors propis de la nostra societat. Així, mitjançant el joc s’enriquia l’expressió escrita, l’expressió oral i la comprensió de la parla dintre d’un context lúdic. L’experiència evolucionava mitjançant la inclusió dels alumnes en l’aula ordinària on jugant als seus jocs s’afavoria la inclusió ja que eren ells els que tenien el coneixement i comprensió de les normes, tàctiques i estratègies del joc de forma que la resta d’alumnes se’ls havien d’acostar per tenir èxit en els jocs.ca_CA
dc.description.abstractThe project we present here was carried out in a secondary school in Badalona with pupils who were members of a reception class and who therefore came from foreign countries. They therefore had no knowledge of Catalan or Spanish and this made it more difficult for them to be incorporated directly into the ordinary classroom. The interdisciplinary work carried out by the Catalan language teachers in the reception class and the physical education teacher shows how multicultural games can be a valuable aid to bring the language and its comprehension closer to recently arrived pupils, while at the same time educating them in the values of our society. The games were used to enrich written expression, oral expression and spoken comprehension within a more playful, enjoyable context. The project evolved by including the pupils in the ordinary classroom, where playing their games favoured inclusion because they were the ones who had the knowledge and understood the rules, tactics and strategies of the games. Consequently, the other pupils had to approach and communicate with them if they wanted to play the games properly.
dc.format.extent9 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherCentre d'Estudis Vall de Segóca_CA
dc.relation.isPartOfQuaderns digitals.net (Feb. 2012), no. 71ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectIntercultural educationca_CA
dc.subjectAula d’acollidaca_CA
dc.subjectInclusióca_CA
dc.subjectJoc multiculturalca_CA
dc.subjectInterculturalitatca_CA
dc.subjectAtenció a la diversitatca_CA
dc.subjectattention to diversity
dc.subjectreception class
dc.subjectinclusion
dc.subjectmulticultural game
dc.titleLa inclusió de l'alumnat nouvingut a un institut de secundaria mitjançant el joc multiculturalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=11143ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem