Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAguilar, Consol
dc.date.accessioned2012-12-21T08:06:33Z
dc.date.available2012-12-21T08:06:33Z
dc.date.issued1992-11
dc.identifier.citationGuix dos, 19. noviembre 92. suplemento Guix 181. pp. 1-18. Incluido en Quaderns digitals.netca_CA
dc.identifier.issn0213-8581
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/54239
dc.description.abstractThis proposal is aimed at pupils studying the Second Cycle of Compulsory Secondary Education (14-16 year olds), as well as those studying the subject entitled Didactics of Catalan at teacher-training colleges. It is based on the defence of the language as a living being, as part of an ecosystem that is exposed to contamination and systematic degradation. As people's relationship with their reality becomes poorer, so does their thinking and their language (G. Janer, 1982). Indeed this relationship is so poor that even the senses and the way reality is perceived are affected by this degradation. The aim of the proposal is to look a little deeper into this aspect and to work on sensory perception through language. It must be borne in mind that writing is a process that takes place in time and in which the writer carries out several recursive operations. Thus, for writing to be an instrument for producing knowledge, students need to experience the tension that occurs between something they want to say and the language and communicative situation, which have their own impositions (Camps, 1990).
dc.description.abstractAquesta proposta va adreçada als/les estudiants del Segon Cicle de l'Ensenyament Secundari Obligatori (14-16 anys), així com als de l'assignatura de Didàctica del català de les Escoles de Mestres i està basada en la defensa de la llengua com un ésser viu, com a part d'un ecosistema exposat a la contaminació, a la degradació sistemàtica. S'empobreix el pensament de les persones i de la seua llengua al mateix temps que s'empobreix la relació amb la seua realitat (G. Janer, 1982). Tan empobrida és aquesta relació, que fins i tot els sentits, la forma de percebre la realitat està afectada per la degradació. L'objectiu de la proposta és aprofundir una mica aquest aspecte: treballar la percepció sensorial mitjançant el llenguatge. Cal recordar que escriure és un procés que es desenvolupa en el temps, a través del qual l'escriptor/a realitza diverses operacions recursives, i que per a què escriure puga ésser un instrument d'elaboració de coneixements és necessari que l'estudiant experimenti la tensió entre alguna cosa que vol dir i el llenguatge i la situació comunicativa que tenen les seues imposicions (Camps, 1990).
dc.format.extent18 p.ca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherGraóca_CA
dc.relation.isPartOfGuix dos, 19. noviembre 92. Suplemento Guix 181. Incluido en Quaderns digitals.net
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectCatalánca_CA
dc.subjectCastellanoca_CA
dc.subjectExpresión oralca_CA
dc.subjectExpresión escritaca_CA
dc.subjectRhetoricca_CA
dc.subject.lcshSpanish language -- Rhetoricca_CA
dc.subject.lcshCatalan language--Spoken Catalanca_CA
dc.subject.lcshSpanish language--Spoken Spanishca_CA
dc.titleTaller sensorial de llenguatgeca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem