El efecto made in en la percepción de un producto industrial español en los mercados internacionales
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INVESTIGACIONMetadata
Title
El efecto made in en la percepción de un producto industrial español en los mercados internacionalesAuthor (s)
Date
2010Publisher
UniversiaISSN
1698-5117Bibliographic citation
Universia Business Review (2010), 26, p. 58-71Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://ubr.universia.net/pdfs_web/UBR26010-03.pdfSubject
Abstract
With globalization, organizations must be able to look for their own differentiation with the aim
to obtain sustainable competitive advantages. Differentiation across the products can be a
key factor if it is also ... [+]
With globalization, organizations must be able to look for their own differentiation with the aim
to obtain sustainable competitive advantages. Differentiation across the products can be a
key factor if it is also associated with their place of origin. More and more, if we consider that
the nowadays economical crisis is affecting several of the most representative sectors and
industries. In this respect, this paper has as aim to analyze the perception that professionals of
the construction industry of some of the main European markets, exactly, France, Poland and
United Kingdom, have on different types of ceramic tiles having into account their place of origin. [-]
Ante la globalización, las empresas deben ser capaces de buscar sus propios parámetros
de diferenciación con el fin de obtener ventajas competitivas sostenibles. La diferenciación
a través de los productos puede ser ... [+]
Ante la globalización, las empresas deben ser capaces de buscar sus propios parámetros
de diferenciación con el fin de obtener ventajas competitivas sostenibles. La diferenciación
a través de los productos puede ser un factor clave si además va asociada a su lugar de
origen. Además la crisis de las principales economías mundiales afecta a varios de sus sectores
más representativos. El presente trabajo tiene como objetivo analizar la percepción que
profesionales del sector de la construcción de algunos de los principales mercados europeos,
concretamente, Francia, Polonia y Reino Unido, tienen sobre diferentes tipos de recubrimiento
para suelos en función de su lugar de origen. [-]
Rights
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http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
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