Search
Els últims 25 anys d´educació
(Fundación Dávalos-FletcherAssociació Cultural Colla Rebombori, 2015)
Gènere i formació d´identitats en la formació inicial de mestres de LIJ
(Universitat Jaume I, 2015)
La comunicació presenta un projecte d’innovació educativa lligat a lʼactivitat
docent de grau. Des del protagonisme de lʼestudiantat de formació inicial en
mestre/a sʼha dut a terme una formació i sensibilització en ...
Al voltant de "L'acció cultura l per a la llibertat i altres escrits"
(Edicions del CREC, 2011)
Els textos que recull aquest llibre, com ens explica el mateix Paulo Freire (1921-1997), van ésser redactats amb la intenció de provocar una discussió, amb la intenció d'aprofundir i reflexionar. Perquè eren textos preparats, ...
Didàctica de la llengua i ideologia
(Universitat de València. Servei de publicacions, 1999)
L'objecte central de la Didàctica de la Llengua, segons Camps (1993), és l'espai d'interacció entre pràctiques pedagògiques i processos d'aprenentatge d'una materia específica que és la llengua. I defensa que el punt de ...
La tertulia literaria dialógica de LIJ y la alfabetización digital
(Institut de Ciències de l’Educació. Universitat de Barcelona, 2012-07)
The article tries to share an experience, reaching critical theory and dialogic learning, linking theory and practice in order to match learning and the formation of a critical citizenry. Dialogic reading proposes the ...
La investigació-acció en l´educació intercultural: apunts i recursos bibliogràfics
(Universitat Jaume I, 2003)
The work project presented here was carried out by students of the subject entitled “Didactics of Catalan”, which they studied in their 3rd year of teacher training at the UJI in Castellón (Spain).
The project was based ...
Currículum oculto: textos e imágenes
(Fondo Social EuropeoUniversitat Jaume I. Proyecto NOW, 2000)
In 1995, Leo van Lier reminded us that it is necessary to help students to improve themselves and to improve the world they live in by means of a critical and expressive use of language both in thinking and in action. ...
El poder de educar y de educarnos: una conversación en curso
(Edicions del CREC, 2010)
Hablo en el artículo de la colonización. Muchos de mis es- tudiantes son sudamericanos y muchos son indígenas y rechazan lo español por su odio a los conquistadores. Especialmente en EEUU, ahora hay un énfasis por el ...
Calvina: un personaje queer transeúnte de la intertextualidad
(Horsori, 2008)
Carla Frabetti ganó el Premio El Barco de V apor en 2 0 0 7 con Calvina. La protagonista (¿o el protagonista?) de esta historia es un personaje queer. Desde la teoría queer el género es una construcción social; pero si ...
Proyectos de trabajo inclusivos e interculturales: una aventura apasionante
(Universitat de ValènciaMECSociedad Española de Pedagogía, 2004)
La Atención a la Diversidad nos implica a todos y a todos nos compromete. Esto quiere decir que la pluralidad de modelos culturales, la heterogeneidad de cualquier grupo humano, la libertad para defmir y desarrollar nuestra ...