Recursos TICs en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): las WebQuests
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Recursos TICs en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): las WebQuestsAuthor (s)
Date
2009-07Publisher
Universidad de Sevilla. Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas TecnologíasISSN
1133-8482Bibliographic citation
Pixel-Bit: revista de medios y educació (jul. 2009), no.35, 115 – 126Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.sav.us.es/pixelbit/pixelbit/articulos/n35/10.pdfSubject
Competencias | TICs | EEES | WebQuest | Competences | ICTS | EHEA | Education, Higher--Activity programs | Internet in higher education | Information technology | European Higher Education Area | Ensenyament universitari--Mètodes actius | Internet en l'ensenyament universitari | Tecnologia de la informació | Espai Europeu d'Educació Superior
Abstract
La investigación se ha realizado en el marco de la experiencia de innovación docente con TICs llevada a
cabo en la universidad para la adaptación de la docencia al Espacio Europeo de Educación Superior
(EEES) mediante ... [+]
La investigación se ha realizado en el marco de la experiencia de innovación docente con TICs llevada a
cabo en la universidad para la adaptación de la docencia al Espacio Europeo de Educación Superior
(EEES) mediante WebQuests. Los resultados corroboran la idoneidad de la estrategia didáctica WebQuest
en el EEES, ya que permite integrar muchos de los aspectos que han de actualizarse en la docencia y
además facilita el desarrollo de competencias genéricas del alumnado, incluida la competencia digital. El
trabajo propone la metodología WebQuest para la utilización de recursos tecnológicos en el nuevo EEES [-]
The research was conducted within the framework of an innovative teaching experience incorporating
ICTs carried out at the university by means of WebQuest. The results confirm the suitability of the teaching
strategy ... [+]
The research was conducted within the framework of an innovative teaching experience incorporating
ICTs carried out at the university by means of WebQuest. The results confirm the suitability of the teaching
strategy WebQuest in the EHEA, as it allows integrating many aspects to be updated in teaching and also
facilitates the development of generic competences of the students, including digital competence. The paper
proposes the WebQuest methodology for the use of technological resources in the new EHEA [-]
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [500]
The following license files are associated with this item: