Solving Dense Linear Systems on Graphics Processors
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Solving Dense Linear Systems on Graphics ProcessorsAutoría
Fecha de publicación
2008-02Editor
Departament d' Enginyeria i Ciència dels Computadors, Universitat Jaume ITipo de documento
info:eu-repo/semantics/reportPalabras clave / Materias
Resumen
We present several algorithms to compute the solution of a linear system of equations
on a GPU, as well as general techniques to improve their performance, such as
padding and hybrid GPU-CPU computation. We also ... [+]
We present several algorithms to compute the solution of a linear system of equations
on a GPU, as well as general techniques to improve their performance, such as
padding and hybrid GPU-CPU computation. We also show how iterative refinement
with mixed-precision can be used to regain full accuracy in the solution of linear systems.
Experimental results on a G80 using CUBLAS, the implementation of BLAS for
NVIDIA(R)GPUs with unified architecture, are given to illustrate the performance of
the different algorithms and techniques proposed [-]
El presente informe describe diferentes algoritmos para calcular la solución de un
sistema lineal sobre una GPU, así como técnicas generales para mejorar su renidimento,
como padding y técnicas híbridas CPU-GPU. ... [+]
El presente informe describe diferentes algoritmos para calcular la solución de un
sistema lineal sobre una GPU, así como técnicas generales para mejorar su renidimento,
como padding y técnicas híbridas CPU-GPU. Además, se hace uso de técnicas de refinamiento
iterativo con precisión mixta, para conseguir mayor precisión en la solución
obtenida. Se incluyen resultados experimentales sobre el procesador G80 haciendo uso
de CUBLAS, la implementación de BLAS desarrollada por NVIDIA(R) para GPUs con
arquitectura unificada [-]
Derechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
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