Virtualidades educativas del análisis textual
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Virtualidades educativas del análisis textualAuthor (s)
Date
2009Publisher
Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la LiteraturaISSN
1133-4770Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.sedll.org/es/lenguaje-y-textos/consulta?field_journal_issue_value=30& ...Version
info:eu-repo/semantics/submittedVersionSubject
Abstract
These pages offer some personal reflections on the educational functions of text analysis -a
heterogenous practice and a procedure for teaching language and literature (mainly Spanish
and Catalan) in Spain during ... [+]
These pages offer some personal reflections on the educational functions of text analysis -a
heterogenous practice and a procedure for teaching language and literature (mainly Spanish
and Catalan) in Spain during last decades. The article presents the most classic model of
scholar commentary, it poses the problem of the boundaries between the literary discourse
and the nonliterary one and reflects on some of the rhetorical / pragmatic resources that an
analyst must consider in a critical and educational analysis of any kind of texts [-]
Estas páginas ofrecen algunas reflexiones personales sobre las funciones educacionales del comentario textual: una práctica de carácter heterogéneo que forma parte desde hace años de los procedimientos curriculares ... [+]
Estas páginas ofrecen algunas reflexiones personales sobre las funciones educacionales del comentario textual: una práctica de carácter heterogéneo que forma parte desde hace años de los procedimientos curriculares de la enseñanza de la lengua y de la literatura, y concretamente en la enseñaza de las distintas lenguas del Estado Español. El artículo presenta el modelo más clásico de comentario, examina el problema de la delimitación entre el discurso literario y el no literario y reflexiona sobre algunos de los recursos retóricos o pragmáticos que un análisis crítico y educativo debe estudiar al enfrentarse a textos de cualquier tipo [-]
Is part of
Lenguaje y textos, núm. 30 (2009), p. 19-33Rights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- FIL_Articles [324]