El website com a instrument comunicatiu a les eleccions autonòmiques valencianes de 2007
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8013
comunitat-uji-handle3:10234/8014
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
El website com a instrument comunicatiu a les eleccions autonòmiques valencianes de 2007Author (s)
Date
2009Publisher
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de PublicacionsISSN
0211-2175Bibliographic citation
CASERO-RIPOLLES, Andreu. El website com a instrument comunicatiu a les eleccions autonòmiques valencianes de 2007. Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, 2009, n. 38Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Electoral campaign | Internet | Information and communication technologies (ICT) | Political communication | Website | Campanya electoral | Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC | Comunicació política | Valencia (Spain : Region). Corts--Elections, 1977--Computer network resources | Communication in politics—Spain—Valencia (Region)--Computer network resources | País Valencià. Corts-- Eleccions, 1977 --Recursos electrònics en xarxa | Comunicació en la política--País Valencià--Recursos electrònics en xarxa
Abstract
The role of Internet and information and communication technologies (ICT) is increasing
on the current stage of political communication. In this sense, this paper intends to
carry out an approach to the analysis of ... [+]
The role of Internet and information and communication technologies (ICT) is increasing
on the current stage of political communication. In this sense, this paper intends to
carry out an approach to the analysis of the online strategies of communication displayed
by different political parties during the electoral campaign period. In order to do it, their
websites, as a new emergent instrument in their communicative activity, will be taken as
object of study. The empirical analysis will be focused on the regional elections of 2007
in the Autonomous Community of Valencia? By taking their websites as a unit of analysis
and applying a content analysis technique, it is intended to reveal the basic characteristics
of communicative models adopted. It also attempts to describe the functions that are attributed
to the websites, according to the main political parties that are standing for election
during the campaign. The results suggest a predominance of online information management
to the detriment of the creation of electronic channels that encourage citizen participation [-]
El paper d’Internet i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) resulta creixent
a l’escenari actual de la comunicació política. En aquest sentit, aquest article pretén fer
una primera aproximació a ... [+]
El paper d’Internet i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) resulta creixent
a l’escenari actual de la comunicació política. En aquest sentit, aquest article pretén fer
una primera aproximació a l’anàlisi de les estratègies de comunicació en línia dels diferents
partits polítics desplegades durant el període de campanya electoral. Per això, es prenen
com objecte d’estudi les eleccions autonòmiques del maig de 2007 a la Comunitat
Valenciana. A partir de l’adopció del website com a unitat d’anàlisi i mitjançant l’aplicació
de tècniques d’anàlisi de contingut, es pretén revelar les característiques bàsiques dels models
comunicatius adoptats i les funcions atribuïdes als llocs web per part de les principals formacions
polítiques que concorren a les urnes durant la campanya. Els resultats suggereixen
un predomini de la gestió de la informació en línia en detriment de la creació de canals
electrònics que fomentin la participació ciutadana [-]
Is part of
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, 2009, n. 38, p. 35-54Rights
© Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- COM_Articles [815]