The relationship between export performance and new marketing approaches in the Spanish fashion sector
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INVESTIGACIONMetadades
Títol
The relationship between export performance and new marketing approaches in the Spanish fashion sectorData de publicació
2023Editor
Universidades Públicas de AndalucíaISSN
0213-7585; 2695-446XCita bibliogràfica
GONZÁLEZ-FERRIZ, Fernando; SÁNCHEZ-GARCÍA, Javier; GARRIGOS-SIMON, Fernando J. The relationship between export perfor-mance and new marketing approaches in the Spanish fashion sector. Revista de Estudios Regionales, 2023, núm. 28, p. 147-170Tipus de document
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Resum
The objective of this investigation is to provide an empirical model (EMSP model
of internationalization) to explain the relationship between the different variables that
affect the export performance of Spanish ... [+]
The objective of this investigation is to provide an empirical model (EMSP model
of internationalization) to explain the relationship between the different variables that
affect the export performance of Spanish companies in the fashion sector. To do so,
we introduce new marketing approaches and consider such external (Environment) as
internal (Management and Marketing Strategy) factors from Resource Based View (RBV)
and dynamic capabilities perspectives by developing Structural Equation Modelling. The
conclusions show a fundamental role of managers, relational marketing techniques, and
the incorporation of new technologies to the marketing processes. [-]
El objetivo de esta investigación es la presentación de un modelo empírico (modelo
EMSP de internacionalización) capaz de explicar la relación entre las distintas variables
que van a determinar el resultado exportador ... [+]
El objetivo de esta investigación es la presentación de un modelo empírico (modelo
EMSP de internacionalización) capaz de explicar la relación entre las distintas variables
que van a determinar el resultado exportador de las empresas españolas en el sector de
la moda. Para ello, se van a considerar nuevos enfoques de marketing, analizando tanto como factores internos (Management y Estrategia de Marketing) como externos (Entorno)
desde un punto de vista de los recursos (RBV) y de las capacidades dinámicas mediante
el uso de modelos de ecuaciones estructurales (SEM). Las conclusiones demuestran
el papel fundamental de los directivos, de las técnicas de marketing relacional, y de la
incorporación de las nuevas tecnologías a los procesos de marketing. [-]
Publicat a
Revista de Estudios Regionales, 2023, núm. 28, p. 147-170Drets d'accés
© Revista de estudios regionales 2014 Universidades Públicas de Andalucía
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