Repetition and the random in the process of engraving : thinking the idea
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174799
comunitat-uji-handle3:10234/174812
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Repetition and the random in the process of engraving : thinking the ideaFecha de publicación
2018-03Editor
Arts-Based Research and Artistic ResearchCita bibliográfica
P. Palau Pellicer, M. Avariento (2018) "Repetition and the random in the process of engraving : thinking the idea" 5th Conference on Arts Based Research & Artistic Research, Liverpool, UKTipo de documento
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
The following proposal stems from an A/r/tographic point of view on the educational potential of engraving procedures based on the artist Carmen Calvo. Considering that art education should contain artistic/educational ... [+]
The following proposal stems from an A/r/tographic point of view on the educational potential of engraving procedures based on the artist Carmen Calvo. Considering that art education should contain artistic/educational structures which amplify knowledge derived from said technique, and based on the ideas that emerge through artistic practice and the experiences resulting from the classroom workshop, we analyze the relationship between materiality and the creative processes. At the same time, we take into account derivatives of visual knowledge and its abilities, with the intention of generating particular graphic narratives.In this regard, we propose to integrate the idea of footprints, multiplicity and repetition as crucial action learning. This illuminates that the procedure involves the planning of the image, that the unexpected guides the idea, and that multiple variables which provide resources for understanding visual concepts are generated during the process. [-]
La siguiente propuesta plantea desde un punto de vista A/r/tográfico el potencial educativo de los procedimientos propios del grabado tomando como referencia la obra de la artista Carmen Calvo. Considerando que la ... [+]
La siguiente propuesta plantea desde un punto de vista A/r/tográfico el potencial educativo de los procedimientos propios del grabado tomando como referencia la obra de la artista Carmen Calvo. Considerando que la educación artística debe contener estructuras artístico-educativas que amplifiquen los conocimientos derivados de la técnica y los conceptos. Basándonos en las experiencias del aula-taller como resultado y en las ideas que emergen de la práctica artística, analizaremos las relaciones entre los materiales y los procesos creativos propios. Teniendo en cuenta al mismo tiempo, los conocimientos plásticos derivados y su capacidad para generar narrativas gráficas particulares. En este sentido, planteamos la propuesta integrando la idea de huella, multiplicidad y repetición como acción fundamental del aprendizaje. Resaltando que, el procedimiento conlleva la planificación de la imagen, que lo inesperado guía la idea y que durante el proceso se generan múltiples variables que proporcionan recursos para comprender conceptos visuales. [-]
Descripción
Ponència presentada en: 2018 5th Conference on Arts Based Research & Artistic Research, Provoking Research and Social Intervention. TATE LIVERPOOL (Liverpool, UK) 13-15 March
Publicado en
5th Conference on Arts Based Research & Artistic Research. Provoking Research and Social Intervention (2018)Derechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess