Integrating the Speech Act of Refusals in the Instructed Setting
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/206021/beltran_2012_integrating.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8015
comunitat-uji-handle3:10234/8621
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Integrating the Speech Act of Refusals in the Instructed SettingAutoría
Fecha de publicación
2012Editor
Universidad de VigoISSN
1132-7332Cita bibliográfica
BELTRAN-PALANQUES, Vicente. Integrating the Speech Act of Refusals in the Instructed Setting. Babel–AFIAL: Aspectos de Filoloxía Inglesa e Alemá, 2012, 21: 85-100.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
The purpose of this paper is to provide aninstructional approach for the integration of a particularpragmatic aspect, specifically, the speech act of refusals.To do that, the paper begins with a description ... [+]
The purpose of this paper is to provide aninstructional approach for the integration of a particularpragmatic aspect, specifically, the speech act of refusals.To do that, the paper begins with a description of thespeech under study and with a review of proposals forthe teaching of pragmatic features in instructed settings.Following that, an instructional approach for theintegration of refusal strategies in the instructed settingis proposed. [-]
El objetivo de este trabajo es presentar un enfoqueinstructivo para la integración de un aspecto pragmáticoen particular, concretamente el del acto de habla delrechazo. De este modo, el trabajo empieza con unadescr ... [+]
El objetivo de este trabajo es presentar un enfoqueinstructivo para la integración de un aspecto pragmáticoen particular, concretamente el del acto de habla delrechazo. De este modo, el trabajo empieza con unadescripción del acto de habla objeto de estudio y con unarevisión de propuestas de enseñanza de aspectospragmáticos en el contexto de instrucción. Seguidamente,se propone un enfoque instructivo para la introducciónde las estrategias el rechazo en el contexto de instrucción. [-]
Publicado en
Babel–AFIAL: Aspectos de Filoloxía Inglesa e Alemá, 2012, 21: 85-100Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- ANG_Articles [312]