Temàtiques tractades en els treballs de final de grau del grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil de la Universitat Jaume I: una mirada des de l'educació inclusiva
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Temàtiques tractades en els treballs de final de grau del grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil de la Universitat Jaume I: una mirada des de l'educació inclusivaDate
2024Publisher
Universitat de BarcelonaISSN
2013-2255Bibliographic citation
Planell-Molist, J., i Sanahuja-Ribés, A. (2024). Temàtiques tractades en els treballs de final de grau del grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil de la Universitat Jaume I: una mirada des de l'educació inclusiva. REIRE Revista d’Innovació i Recerca en Educació, 17(1), 1-17. https://doi.org/10.1344/reire.43639Type
info:eu-repo/semantics/articleVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
educació inclusiva | formació inicial docent | Treball Final de Grau | grau en Mestre d'Educació Infantil | educación inclusiva | formación inicial docente | grado de Maestro de Educación Infantil | trabajo de final de grado | inclusive education | initial teacher education | degree in Early Childhood Education | final year project
Abstract
INTRODUCCIÓ. Aquest estudi descriptiu tracta les temàtiques abordades per l’alumnat del grau en Mestre o Mestra d’Educació Infantil (GMEI) de la Universitat Jaume I (UJI), en l’assignatura Treball de Final de Grau. ... [+]
INTRODUCCIÓ. Aquest estudi descriptiu tracta les temàtiques abordades per l’alumnat del grau en Mestre o Mestra d’Educació Infantil (GMEI) de la Universitat Jaume I (UJI), en l’assignatura Treball de Final de Grau. Se centra en els treballs de final de grau (TFG) publicats en el repositori de la biblioteca de la UJI entre els anys 2017 i 2022. Els objectius de l’estudi són: 1) conèixer les temàtiques abordades en els TFG del GMEI i 2) identificar els enfocaments i els tipus de diversitat tractada que versen sobre l’educació inclusiva.
MÈTODE. La mostra d’aquest estudi està formada per 533 TFG. Les dades es van categoritzar mitjançant una anàlisi de contingut. L’anàlisi que es va dur a terme va ser quantitativa i qualitativa, seguint una lògica mixta.
RESULTATS. Els TFG analitzats s’han classificat en vint temàtiques. Les tres temàtiques més abordades són l’educació inclusiva (167), l’educació emocional (57) i les matemàtiques (37).
CONCLUSIONS. S’apunta que una de les temàtiques més abordades en els TFG del GMEI de la UJI versen sobre l’educació inclusiva, sobretot vinculada al tractament de les necessitats educatives especials. Són menys els TFG localitzats que tracten la diversitat sexe-genèrica, d’estereotips de gènere i la diversitat familiar. [-]
INTRODUCCIÓN. Este estudio descriptivo trata las temáticas abordadas por el estudiantado del grado en Maestro o Maestra de
Educación Infantil (GMEI) de la Universitat Jaume I (UJI), en la asignatura Trabajo de Final ... [+]
INTRODUCCIÓN. Este estudio descriptivo trata las temáticas abordadas por el estudiantado del grado en Maestro o Maestra de
Educación Infantil (GMEI) de la Universitat Jaume I (UJI), en la asignatura Trabajo de Final de Grado. Se centra en los trabajos de final de
grado (TFG) publicados en el repositorio de la biblioteca de la UJI entre los años 2017 i 2022. Los objetivos del estudio son: 1) conocer las
temáticas abordadas en los TFG del GMEI y 2) identificar los enfoques y los tipos de diversidad que versan sobre la educación inclusiva.
MÉTODO. La muestra del estudio está formada por 533 TFG. Los datos se categorizaron con un análisis de contenido. El análisis fue
cuantitativo y cualitativo siguiendo una lógica mixta.
RESULTADOS. Los TFG analizados se han clasificado en 20 temáticas. Las tres temáticas más abordadas son la educación inclusiva (167),
la educación emocional (57) y las matemáticas (37).
CONCLUSIONES. Se apunta que una de las temáticas más abordadas en los TFG del GMEI de la UJI versan sobre la educación inclusiva,
sobre todo vinculada al tratamiento de las necesidades educativas especiales. Son menos los TFG localizados que tratan la diversidad
sexo-genérica, de estereotipos de género y la diversidad familiar. [-]
INTRODUCTION. This descriptive study focuses on the topics addressed by students on the Bachelor's Degree in Early Childhood
Education (BDECE) at Jaume I University in their Final Year Project (FYP). It focuses on ... [+]
INTRODUCTION. This descriptive study focuses on the topics addressed by students on the Bachelor's Degree in Early Childhood
Education (BDECE) at Jaume I University in their Final Year Project (FYP). It focuses on the FYP published in the Library repository from
2017-2022. The objectives of the study are: to determine the different topics addressed in the FYP of the BDECE and to identify the
approaches and types of diversity addressed in the FYP dealing with inclusive education.
METHOD. The study sample comprised 533 FYP. Content analysis was performed to categorize the data. The analysis carried out was
quantitative and qualitative.
RESULTS. The FYP analysed were classified into 20 topics. The three most frequently addressed topics were inclusive education,
emotional education and mathematics.
CONCLUSIONS. Inclusive education is one of the most common topics addressed in the FYP of students at the BDECE of University Jaume
I deals, especially in relation to the treatment of Special Educational Needs. A smaller number of FYPs dealt with gender diversity, gender
stereotypes and family diversity. [-]
Is part of
REIRE Revista d’Innovació I Recerca En Educació, 17(1), 1–17Funder Name
Universitat Jaume I
Project code
UJI-B2021-44
Project title or grant
Universitat intercultural inclusiva: una proposta de formació del professorat des de la perspectiva de disseny universal per a l’aprenentatge (DUA)
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PDCSLL_Articles [311]