Metrics used to analyze native advertising in Spanish media
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Metrics used to analyze native advertising in Spanish mediaFecha de publicación
2023-11-07Editor
VisualCOM Scientific PublicationISSN
2695-9631Cita bibliográfica
Zomeño Jiménez, D. ., & Pallarés Renau, M. (2022). Metrics used to analyze native advertising in Spanish media. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 10(2), 1–15. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3597Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://www.journals.eagora.org/revVISUAL/article/view/3597Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
For tactical purposes or a strategic vision of the use of native advertising, media and brands must work together to establish indicators to reliably analyze Return on Investment. This qualitative research seeks to ... [+]
For tactical purposes or a strategic vision of the use of native advertising, media and brands must work together to establish indicators to reliably analyze Return on Investment. This qualitative research seeks to define, through in-depth interviews with 16 Branded Content Directors from 15 groups or media, the metrics used by brands to determine the effectiveness of these actions in the media. Understanding how the media and advertisers define KPIs is crucial to delve into the relevance of the phenomenon and its consolidation as an alternative to more intrusive advertising. [-]
Con fines tácticos o visión estratégica del uso de la publicidad nativa, los medios y las marcas deben trabajar conjuntamente por establecer indicadores para analizar fiablemente el Retorno sobre la inversión. Esta ... [+]
Con fines tácticos o visión estratégica del uso de la publicidad nativa, los medios y las marcas deben trabajar conjuntamente por establecer indicadores para analizar fiablemente el Retorno sobre la inversión. Esta investigación de carácter cualitativo busca definir, mediante entrevistas en profundidad a 16 directivos de Branded Content de 15 grupos de comunicación, las métricas utilizadas por las marcas para determinar la eficacia de estas acciones en los medios de comunicación. Entender cómo definen los KPIs los medios y los anunciantes resulta crucial para profundizar en la relevancia del fenómeno y su consolidación como alternativa a la publicidad más intrusiva. [-]
Publicado en
VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 10(2)Derechos de acceso
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