Programació didàctica trimestral per a Física i química a 2n ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Programació didàctica trimestral per a Física i química a 2n ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióFecha de publicación
2023-10-18Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a d’Educació
Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en
l'especialitat de Física i Química. ... [+]
Aquest document constitueix el Treball Final de Màster del Màster en Professor/a d’Educació
Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en
l'especialitat de Física i Química. El TFM s’engloba dins la Modalitat 3: Planificació i/o
Programació curricular, tractant-se en aquest cas d’una Programació Didàctica de
l’assignatura de Física i Química per al primer trimestre del 2n curs d’ESO.
L’objectiu d'aquest treball és realitzar una programació didàctica que aprope la Física i la
Química als alumnes de 2n d'ESO, amb la intenció de despertar l'interès per la ciència i
estimular la curiositat dels estudiants. Per a aconseguir aquest propòsit, es fusionen sessions
més “teòriques” amb sessions on es treballa amb tècniques actives d'aprenentatge
individual i cooperatiu, amb l'objectiu de formar i proporcionar als alumnes els
coneixements, habilitats i competències requerides per a la seua participació en la societat
que ens envolta. A través d’aquesta diversitat de metodologies, s'aspira a enfortir la
motivació, la implicació i el plaer d’aprendre.
Al mateix temps, s'introdueix la idea de fomentar una avaluació més profunda del treball de
l’alumnat, on prenguen consciència del seu propi procés d'aprenentatge. Això implica una
avaluació contínua, formativa i integradora. D'aquesta manera, tindran les eines per a
avaluar el seu treball, el dels seus companys i companyes i fins i tot el treball de la docent.
Amb tot açò, s’elabora una programació didàctica que aborda els continguts dels blocs
Metodologia de la ciència i Moviments i interaccions, mitjançant ll'adaptació de mètodes
d'ensenyament adaptats a les necessitats i capacitats individuals dels alumnes i les alumnes.
En aquest document, s'inclou primerament una justificació de la realització d'aquest treball,
seguida d'una anàlisi del context teòric i la situació actual que l'envolta. Posteriorment,
s'exposen els objectius que es persegueixen i, a continuació, s'ofereix una exposició
detallada de les situacions d’aprenentatge que s'integren en la programació. Finalment, es
presenten les conclusions i la perspectiva personal sobre els temes tractats. En els annexos es
poden trobar els materials dissenyats i desenvolupats per a ser utilitzats al llarg de la proposta
didàctica. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess