Una pausa i tornem! El discurs publicitari com a eina per a fomentar l’ús del català
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Una pausa i tornem! El discurs publicitari com a eina per a fomentar l’ús del catalàAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Monferrer Daudí, Joan Ramon; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2023-10-17Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball final de màster (TFM) planteja una seqüència didàctica per a
l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura. La proposta té com a objectiu que
l’alumnat de l’últim curs de secundària, a través de ... [+]
Aquest treball final de màster (TFM) planteja una seqüència didàctica per a
l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura. La proposta té com a objectiu que
l’alumnat de l’últim curs de secundària, a través de l’anàlisi del discurs publicitari,
siga capaç de reconèixer les funcions del llenguatge i la seua intencionalitat, així
com de distingir la informació implícita i explícita en relació amb la connotació i
la denotació que caracteritza la comunicació publicitària. El treball conté una
explicació dels motius que han incidit en la implementació, el disseny i la
metodologia emprada, així com els sistemes d’avaluació utilitzats. Al llarg del
primer període del Pràcticum es va observar que les actituds dels aprenents cap
a la llengua, s’allunyen cada vegada més del fet de sentir el català com el seu
parlar propi. Mitjançant la publicitat i el discurs persuasiu, es pretén promoure
l’ús del català dins i fora de l’aula, fomentar l’habilitat crítica i reflexiva de
l’alumnat a l’hora d’argumentar, així com crear opinions sobre l’entorn que els
envolta. Per a l’elaboració d’aquesta proposta didàctica se seguirà una
metodologia activa, concretament l’aprenentatge cooperatiu. S’ha triat aquest
mètode pels beneficis que ofereix a l’alumnat al llarg del procés d’aprenentatge.
Amb aquest treball, es pot concloure que les activitats que afecten els sentiments
de l’alumnat en el procés d’aprenentatge, permeten conèixer la llengua i saber
utilitzar-la, però a més entendre i sentir la llengua com a pròpia. [-]
This master's final thesis (MFT) outlines a didactic sequence for the subject of
Valencian: Language and Literature. The objective of the proposal is that students
in the last year of secondary school, through the ... [+]
This master's final thesis (MFT) outlines a didactic sequence for the subject of
Valencian: Language and Literature. The objective of the proposal is that students
in the last year of secondary school, through the analysis of advertising discourse,
are able to recognize the functions of language and its intentionality, as well as
to distinguish implicit and explicit information in relation to the connotation and
denotation that characterizes advertising communication. The work contains an
explanation of the reasons that have influenced the implementation, the design
and the methodology used, as well as the evaluation criteria used. Throughout
the first period of the Practicum, it was observed that the learners' attitudes
towards the language are increasingly moving away from the fact of feeling
Catalan as their own language. The aim is to promote the use of Catalan inside
and outside the classroom through advertising and persuasive speech to foster
students' critical and reflective skills when arguing, as well as to create opinions
about environment that surrounds them. To elaborate this didactic proposal we
will follow an active methodology, specifically a cooperative learning
methodology. This method was chosen for the benefits it offers students
throughout the learning process. With this work, it can be concluded that the
activities that affect students' feelings in the learning process, allow them to know
the language and know how to use it, but also to understand and feel the
language as their own. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | discurs publicitari | funcions del llenguatge | connotació i denotació | pragmàtica | seqüència didàctica | ús del català | advertising speech | Language functions | connotation and denotation | pragmatics | didactic sequence | use of Catalan
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess