Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAcedo Bañuls, Kevin
dc.contributor.otherOrtells Agramunt, Joaquín
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2023-09-21T07:16:07Z
dc.date.available2023-09-21T07:16:07Z
dc.date.issued2023-07-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/204261
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP709. Curs: 2022/2023ca_CA
dc.description.abstractEl TFM presentado es una programación didáctica de carácter constructivista donde, el alumnado, tras una serie de actividades de composición creativa pautada, debe crear otra por equipos con el software libre LMMS. Este secuenciador de audio, junto con una aproximación metodológica basada en proyectos y el flipped classroom, permite posicionar al alumnado en el centro de su aprendizaje. Ya que, gracias a su interfaz sencilla de uso intuitivo, el alumnado pronto ve resultados que lo mantienen motivado. Para facilitar la composición, los contenidos se han fraccionado en: ritmo, melodía, armonía y producción musical. Estos conceptos se trabajan con carácter sumativo. Los materiales, que están subidos a la plataforma del centro en formato videotutorial, serán consultados en casa. Luego, en el aula, se trabajará en diferentes actividades que respondan a los intereses escogidos por el alumnado. Con ello, se pretende que tengan un amplio dominio del software antes de enfrentarse a la composición en grupo. Finalmente, cabe destacar, que aunque el proyecto está acotado por los contenidos proporcionados por el profesor, siempre se atenderán los intereses o inquietudes que puedan mostrar los alumnos por contenidos diferentes a los suministrados. Añadir también, que el papel del profesor en el proceso es el de mentor, guía e incitador del aprendizaje significativo del alumno donde curiosidad, creatividad y trabajo en equipo sean los valores intrínsecos del mismo. De esta forma, se pretende que el alumno tenga una experiencia vivencial de la música como medio para la expresión de sus ideas y pensamientos.ca_CA
dc.description.abstractEl TFM presentat és una programació didàctica de caràcter constructivista on, l'alumnat, després d'una sèrie d'activitats de composició creativa pautada, ha de crear altra per equips amb el programa lliure LMMS. Aquest seqüenciador d'àudio, juntament amb una aproximació metodològica basada en projectes i el flipped classroom, permet situar l'alumnat en el centre del seu aprenentatge. Ja que, gràcies a la seva interfície senzilla d'ús intuïtiu, l'alumnat aviat obté resultats que el mantenen motivat. Per facilitar la composició, els continguts s'han fraccionat en: ritme, melodia, harmonia i producció musical. Aquests conceptes es treballen de manera acumulativa. Els materials, que estan penjats a la plataforma del centre en format de vídeotutorial, seran consultats a casa. Després, a l'aula, es treballa en diferents activitats que responguin als interessos triats per l'alumnat. Amb això, es pretén que tinguin un ampli domini del programari abans d'enfrontar-se a la composició en grup. Finalment, cal destacar que, tot i que el projecte està delimitat pels continguts proporcionats pel professor, sempre s'atendran els interessos o inquietuds que puguin mostrar els alumnes per continguts diferents als subministrats. Cal afegir també que el paper del professor en el procés és el de mentor, guia i instigador de l'aprenentatge significatiu de l'alumne, on la curiositat, la creativitat i el treball en equip són valors intrínsecs del mateix. D'aquesta manera, es pretén que l'alumne tingui una experiència vivencial de la música com a mitjà per a l'expressió de les seves idees i pensaments.ca_CA
dc.description.abstractThe thesis is a constructivist educational program where students, after engaging in a series of creative composition activities, collaborate in teams using the free software LMMS to create their own musical piece. This audio sequencer, combined with a projectbased approach and the flipped classroom method, empowers students to take control of their learning process. With its user-friendly and intuitive interface, students quickly see tangible results that keep them motivated and engaged. To support the composition process, the content is divided into rhythm, melody, harmony, and music production, which are gradually built upon. The learning materials, in the form of video tutorials, are available on the school's platform from students to access from home. In the classroom, various activities are designed to the students' specific interests and choices. This approach ensures that students develop a strong grasp of the software before embarking on collaborative composition projects. It is important to highlight that while the project follows a curriculum provided by the teacher, students' individual interests and inquiries beyond the prescribed content are always taken into consideration. Moreover, the teacher's role in this process is that of a mentor, guide, and catalyst for meaningful student learning, fostering curiosity, creativity, and teamwork as intrinsic values. Ultimately, this approach aims to provide students with a transformative musical experience, enabling them to express their ideas and thoughts through the power of music.ca_CA
dc.format.extent82 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectMúsicaca_CA
dc.subjectCreatividadca_CA
dc.subjectComposición digitalca_CA
dc.subjectLMMSca_CA
dc.subjectCreativitatca_CA
dc.subjectComposició digitalca_CA
dc.subjectMusicca_CA
dc.subjectCreativityca_CA
dc.subjectDigital Compositionca_CA
dc.titleInstimusic: composición colaborativa para el aprendizaje musicalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/