Desenvolupament de les 5 habilitats lingüístiques de la llengua anglesa en educació primària a través de recursos TIC
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Desenvolupament de les 5 habilitats lingüístiques de la llengua anglesa en educació primària a través de recursos TICAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sánchez-Caballé, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
La didàctica de la llengua anglesa ha anat experimentat modificacions i adaptacions
relacionades amb les necessitats de la societat d'avui en dia. Les tecnologies de la
informació i de la comunicació tenen un paper ... [+]
La didàctica de la llengua anglesa ha anat experimentat modificacions i adaptacions
relacionades amb les necessitats de la societat d'avui en dia. Les tecnologies de la
informació i de la comunicació tenen un paper imprescindible en aquest àmbit, amb
l'objectiu de facilitar tant l'ensenyament com l'aprenentatge d'aquesta llengua estrangera.
Així, en aquest treball es crea una proposta didàctica per a desenvolupar les cinc destreses
comunicatives de la llengua anglesa, sempre tenint presents les TIC i la participació activa
de tot l'estudiantat de l'aula d'educació primària. Més concretament, s'han dissenyat cinc
activitats, una per a cada habilitat lingüística, i s'han distribuït al llarg de 9 sessions d'anglés
i d'arts and crafts, encara que aquesta temporització és orientativa i permet ser modificada.
Aquestes activitats organitzen a l'alumnat de manera individual, per parelles o en grups
reduïts per tal de treballar també la competència cívica. Addicionalment, es comparteix una
proposta d'avaluació que ajuda a la figura del docent a avaluar i donar retroacció constant
per tal de millorar l'actitud i els resultats de les activitats. Finalment, un expert dona a
conéixer el seu punt de vista sobre les activitats plantejades i suggereix alguns canvis per
tal que siguen activitats molt més significatives per a tot l'alumnat. [-]
The teaching of the English language has undergone modifications and adaptations related
to the needs of society today. Information and communication technologies play an essential
role in this area, with the aim ... [+]
The teaching of the English language has undergone modifications and adaptations related
to the needs of society today. Information and communication technologies play an essential
role in this area, with the aim of facilitating both the teaching and learning of this foreign
language. Thus, in this project a didactic proposal is created to develop the five
communicative skills of the English language, always bearing in mind ICT and the active
participation of all the students in the primary education classroom. More specifically, five
activities have been designed, one for each language skill, and have been distributed over
9 English and arts and crafts sessions, although this timing is indicative and can be modified.
These activities organize students individually, in pairs or in small groups in order to also
work on the civic competence. Additionally, an evaluation proposal is shared, that helps the
teacher to evaluate and give constant feedback in order to improve the attitude and results
of the activities. Finally, an expert gives his point of view on the proposed activities and
suggests some changes so the activities are much more meaningful for all students. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Didàctica llengua anglesa | destreses comunicatives | tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) | participació activa | alumnat de primària | Didactic English language | communication skills | information and communication technologies (ICT) | active participation | primary school students
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess