Aprenentatge Basat en Jocs a l’aula de 4t de Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Aprenentatge Basat en Jocs a l’aula de 4t de PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sánchez-Caballé, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2023-06-07Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Al present treball s’aborda el tema de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a
l’aula i com el joc pot servir com a estratègia per a arribar a l’aprenentatge. Així mateix, s’analitzen
els beneficis ... [+]
Al present treball s’aborda el tema de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a
l’aula i com el joc pot servir com a estratègia per a arribar a l’aprenentatge. Així mateix, s’analitzen
els beneficis d’aquestes per a les aules d’Educació Primària i les dificultats que hi ha per a poder
aplicar-les. Posteriorment, s’introdueix el concepte d’Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ) com a
recurs d’aprenentatge, juntament amb els seus elements i el paper del docent. A més, junt amb les
TIC i l’ABJ, s’opta pels jocs digitals educatius com a material didàctic i la seua aplicació a l’aula,
amb els seus aspectes favorables i desfavorables. A més, per a aprofundir més en el tema, es
crea una proposta didàctica per 4t de Primària utilitzant els jocs digitals com a ferramenta
d’aprenentatge. Finalment, els resultats obtinguts respecte a la unitat didàctica podran emprar-se
per a treure conclusions sobre si hi ha una millora educativa respecte a la innovació, la utilitat del
joc com a ferramenta d’aprenentatge i motivació de l’alumnat de Primària mitjançant el joc digital. [-]
This paper deals with the subject of Information and Communication Technologies (ICT) in the
classroom and how games can be used as a strategy to achieve learning. It also analyses the
benefits of these technologies ... [+]
This paper deals with the subject of Information and Communication Technologies (ICT) in the
classroom and how games can be used as a strategy to achieve learning. It also analyses the
benefits of these technologies for primary education classrooms and the difficulties in applying
them. Subsequently, the concept of Game-Based Learning (GBL) as a learning resource is
introduced, along with its elements and the role of the teacher. In addition, together with ICT and
GBL, educational digital games are chosen as teaching material and their application in the
classroom, with their favourable and unfavourable aspects. Furthermore, in order to go deeper into
the subject, a didactic proposal is created for the 4th year of Primary School using digital games as
a learning tool. Finally, the results obtained with respect to the didactic unit can be used to draw
conclusions on whether there is an educational improvement with respect to innovation, the
usefulness of the game as a learning tool and the motivation of Primary School pupils through
digital games. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess