The Rhetoric of Emotions and Food Consumption in Desperate Housewives
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INVESTIGACIONMetadades
Títol
The Rhetoric of Emotions and Food Consumption in Desperate HousewivesAutoria
Data de publicació
2023Editor
Universidad de ValenciaISSN
2171-0147Cita bibliogràfica
Alberola Crespo, Nieves. The Rhetoric of Emotions and Food Consumption in Desperate Housewives/La retórica de las emociones y el consumo de alimentos en Desperate Housewives (Mujeres desesperadas). IMAGO. Revista de Emblemática y Cultura Visual, 2023, núm. 14, p. 141-159Tipus de document
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Resum
In Toward a Psychosociology of Contemporary Food Consumption, Roland Barthes
defines food as «a system of communication, a body of images, a protocol of usages, situ-
ations and behaviour». Taking into account that ... [+]
In Toward a Psychosociology of Contemporary Food Consumption, Roland Barthes
defines food as «a system of communication, a body of images, a protocol of usages, situ-
ations and behaviour». Taking into account that American society has accepted as its own
a variety of dishes that reflect a host of cultural phenomena, the aim of the present paper
is to examine the rhetoric of emotions and food consumption in Desperate Housewives, a fic-
tional universe that could be defined as a post-feminist locus amoenus in which appearance
is everything and nothing is what it seems, a drama series in which emotions, behaviours
and beliefs are inextricably tied to the production, distribution, and intake of food. [-]
En Toward a Psychosociology of Contemporary Food Consumption, Roland Barthes
define la comida como «un sistema de comunicación, un cuerpo de imágenes, un protocolo
de prácticas, situaciones y comportamientos». Tomando ... [+]
En Toward a Psychosociology of Contemporary Food Consumption, Roland Barthes
define la comida como «un sistema de comunicación, un cuerpo de imágenes, un protocolo
de prácticas, situaciones y comportamientos». Tomando como punto de partida el hecho de
que la sociedad estadounidense ha aceptado como propias una gran variedad de comidas
que reflejan diferentes fenómenos culturales, el presente artículo examina la retórica de las
emociones y el consumo de comida en Mujeres desesperadas, un universo ficticio que podría
definirse como un locus amoenus postmoderno en el que las apariencias lo son todo, en el
que nada es lo que parece; una serie televisiva en la que las creencias, los comportamientos
y las emociones están sujetos a la producción, distribución e ingesta de alimentos. [-]
Publicat a
IMAGO. Revista de Emblemática y Cultura Visual, 2023, núm.14, p. 141-159Drets d'accés
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