Música y ODS para la mejora educativa, emprendimiento e inclusión
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/201490/Vernia_Carrasco_Musica.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174799
comunitat-uji-handle3:10234/174800
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Música y ODS para la mejora educativa, emprendimiento e inclusiónAuthor (s)
Date
2022-11Publisher
Eagora ScienceISSN
2695-9631Bibliographic citation
Vernia Carrasco, A. M. . (2022). Música y ODS para la mejora educativa, emprendimiento e inclusión. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 9(Monográfico), 1–10. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3667Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://journals.eagora.org/revVISUAL/article/view/3667Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
El objetivo principal de este trabajo fue proponer un programa formativo y de
empleabilidad, desde el arte, con el fin de facilitar la inclusión social, educativa y de
empleabilidad en un barrio. Los objetivos ... [+]
El objetivo principal de este trabajo fue proponer un programa formativo y de
empleabilidad, desde el arte, con el fin de facilitar la inclusión social, educativa y de
empleabilidad en un barrio. Los objetivos secundarios fueron conocer el perfil humano
real de un barrio determinado en la ciudad de Castellón. Valorar la situación social
y educativa del barrio. Valorar el nivel artístico y de emprendimientos del barrio y
su interés. Conectar el Objetivo de Desarrollo Sostenible (ODS) 4 (Educación). La
metodología, de corte mixto cuantitativo y cualitativo, utilizó un cuestionario, dos
entrevistas y una breve revisión teórica. [-]
The main objective of this work was to propose a training and employability program, from art, in order to facilitate social, educational and employability inclusion in a neighborhood. The secondary objectives were ... [+]
The main objective of this work was to propose a training and employability program, from art, in order to facilitate social, educational and employability inclusion in a neighborhood. The secondary objectives were to know the real human profile of a certain neighborhood in the city of Castellón. Assess the social and educational situation of the neighborhood. Assess the artistic and entrepreneurial level of the neighborhood and its interest. Connect the Sustainable Development Goal (SDG) 4 (Education). The methodology, of a mixed quantitative and qualitative nature, used a questionnaire, two interviews and a brief theoretical review. [-]
Is part of
VISUAL REVIEW International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, vol. 9, (2022)Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDE_Articles [420]