El Museu Pedagògic de Castelló. Una demanda dels mestres en el primer terç del segle XX
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
El Museu Pedagògic de Castelló. Una demanda dels mestres en el primer terç del segle XXAutoria
Data de publicació
2022-01Editor
Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua CatalanaISSN
1134-0258; 2013-9632Cita bibliogràfica
MARTÍ-PUIG, Manel. El Museu Pedagògic de Castelló. Una demanda dels mestres en el primer terç del segle xx. Educació i Història: revista d'història de l'educació, 2022, no 39, p. 239-259.Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió de l'editorial
https://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/405385Versió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
El present article mostra l’interès i l’esforç dels mestres que exercien la seva docència en les escoles de la província de Castelló a principis del segle xx per posar en marxa el Museu Pedagògic Provincial en la ... [+]
El present article mostra l’interès i l’esforç dels mestres que exercien la seva docència en les escoles de la província de Castelló a principis del segle xx per posar en marxa el Museu Pedagògic Provincial en la capital de la Plana. Demanaven una institució que els ajudés i complimentés la mancança de formació inicial de les escoles de magisteri; volien conèixer noves metodologies que potenciaren l’ensenyament actiu i l’educació integral, on el llibre de text i la memorització no foren les úniques ferramentes pedagògiques; un lloc on poder consultar des de tractats de pedagogia fins les últimes revistes i publicacions nacionals i estrangeres; amb un servei de préstec d’exemplars, tant per a mestres com per al públic en general; i que oferirà formació als mestres, en especial als rurals. La influència dels postulats de la Institució Lliure d’Ensenyança es veu clarament reflectida en aquestes demandes. La informació que es mostra prové de l’anàlisi dels 541 números de la Revista La Escuela1 des de l’any 1912 fins l’any 1933, dipositats en el fons documental de l’arxiu municipal de Castelló, i del Boletín de Educación2 número 4 de setembre de 1937 publicat en Castelló, de la biblioteca particular d’Enric Soler i Godes. [-]
This article shows the interest and effort of teachers who taught in schools in the province of Castellón in the early twentieth century to launch the Provincial Pedagogical Museum in the capital. They asked for an ... [+]
This article shows the interest and effort of teachers who taught in schools in the province of Castellón in the early twentieth century to launch the Provincial Pedagogical Museum in the capital. They asked for an institution to help them and complement the lack of training in the teaching schools; they wanted to know new methodologies that promoted active teaching and comprehensive education, where the textbook and memorization were not the only tools; a place to consult from pedagogy treatises to the latest national andforeign magazines and publications; with a copy lending service, both for teachers and the general public; and that it would offer training to teachers, especially in rural areas. The influence of the postulates of the Free Institution of Education is clearly reflected in its demands. The information shown comes from the analysis of the 541 issues of the Magazine La Escuela from 1912 to 1933, deposited in the documentary collection of the municipal archive of Castellón, and the Boletín de Educación number 4 September 1937 published in Castellón, from the private library of Enric Soler i Godes. [-]
El presente artículo muestra el interés y el esfuerzo de los maestros que ejercían su docencia en las escuelas de la provincia de Castellón a principios del siglo xx para poner en marcha el Museo Pedagógico Provincial ... [+]
El presente artículo muestra el interés y el esfuerzo de los maestros que ejercían su docencia en las escuelas de la provincia de Castellón a principios del siglo xx para poner en marcha el Museo Pedagógico Provincial en la capital. Pedían una institución que les ayudara a cumplimentar la carencia de formación inicial de las escuelas de magisterio; querían conocer nuevas metodologías que potenciaran la enseñanza activa y la educación integral, donde el libro de texto y la memorización no fuesen las únicas herramientas pedagógicas; un lugar donde poder consultar desde tratados de pedagogía hasta las últimas revistas y publicaciones nacionales y extranjeras; con un servicio de préstamo de ejemplares, tanto para maestros como para el público en general; y que ofreciera formación a los maestros, en especial a los rurales. La influencia de los postulados de la Institución Libre de Enseñanza se ve claramente reflejada en sus demandas. La información que se muestra proviene del análisis de los 541 números de la Revista La Escuela desde 1912 hasta 1933, depositados en el fondo documental del archivo municipal de Castellón, y del Boletín de Educación, número 4 de septiembre de 1937 publicado en Castellón, de la biblioteca particular de Enric Soler i Godes. [-]
Publicat a
Educació i Història: revista d'història de l'educació, 2022, no 39Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- PDCSLL_Articles [324]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
Un atles de material pedagògic i un museu pedagògic per a la innovació educativa. L’experiència del museu pedagògic de Castelló i del projecte «El museu és una escola» de la UDL
Jové Monclús, Glòria; Traver-Martí, Joan Andrés; Bonastra, Quim Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (2022-01)En este artículo mostramos cómo el tratamiento de un material que forma parte del archivo del Museo Pedagógico de Castellón (MPdC) devino clave para iniciar un proceso de búsqueda e investigación del material pedagógico ... -
Patrimonio pedagógico del siglo XX, una herencia cultural a proteger: El Museu Pedagògico de Castelló (MPdC) y sus tareas de conservación y restauración.
Safont Cruz, Elvira Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2021)En este artículo se dan a conocer los fondos del Museu Pedagògic de Castelló (MPdC) mediante la presentación de las labores en conservación y restauración que se realizan de los mismos. Se aborda desde el origen de este ... -
La recepta del docent ideal no existeix, però, tractem d'aproximar-nos?
Amat Albuixech, Ángela Universitat Jaume I (2022-07-19)El present treball de final de màster es troba dins de la modalitat 2 que és la d’“Investigació educativa”. A grans trets, l’objectiu fonamental és tractar d’aconseguir aproximar-se a la recepta del docent ideal. Per dur ...