Ordinary Writing: Theorizing the Affective Structuresof the Present in Lauren Berlant and Kathleen Stewart’s The Hundreds
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/201131/ordinary_writing_Fornari_2022.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/617
comunitat-uji-handle4:10234/201102
REVISTESMetadades
Títol
Ordinary Writing: Theorizing the Affective Structuresof the Present in Lauren Berlant and Kathleen Stewart’s The HundredsAutoria
Data de publicació
2022Editor
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i PublicacionsISSN
1697-7750; 2340-4981Cita bibliogràfica
Fornari López, M. (2022). Escritura ordinaria: teorizando la afectividad del presente en The Hundreds de Lauren Berlant y Kathleen Stewart. Cultura, Lenguaje Y Representación, 29, 31-44. https://doi.org/10.6035/clr.6358Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
The present work explores how affect is conceptualized throughout The Hundreds (2019), a collaborative project between Lauren Berlant and Kathleen Stewart composed of one hundred poems of one hundred words each ... [+]
The present work explores how affect is conceptualized throughout The Hundreds (2019), a collaborative project between Lauren Berlant and Kathleen Stewart composed of one hundred poems of one hundred words each (or multiples of one hundred). Throughout these poems, the authors affectively reflect on and theorize about everyday life through experimental ethnographic and writing practices, self-imposing a word restraint to their writing with the objective of exploring the creative and theoretical possibilities behind alternative ways of writing affect theory. Focusing on the unique fusion of poetry, ethnography and theory present in their work, this text explores the formal qualities of the poems and how the distinctions between criticism and fiction are blurred through a series of creative and experimental tactics that point towards radical ethical pedagogies andresist neoliberal values in academia.Some of these tactics specifically subvert academic conventions regarding citation, authorship and enunciation, and point towards innovative ways of inhabiting the place of the scholar and understanding academia itself. One of the central questions this investigation seeks to answer is how form is used by Berlant and Stewart in The Hundredsto theorize affect, with a special focus on how their efforts amount to what could speculatively be called«ordinary writing», a method to creatively describe and conceptualize the ordinary. [-]
El presente artículo estudia cómo los afectos son conceptualizados en The Hundreds (2019), el proyectoco laborativo entre Lauren Berlanty Kathleen Stewart compuesto por cien poemas de cien palabras (o múltiplos ... [+]
El presente artículo estudia cómo los afectos son conceptualizados en The Hundreds (2019), el proyectoco laborativo entre Lauren Berlanty Kathleen Stewart compuesto por cien poemas de cien palabras (o múltiplos de cien palabras). Con ellos, las autoras reflexionan crítica y afectivamente sobre la vida diaria y la teorizan a través de prácticas de escritura etnográfica y teórico-experimentales, autoimponiéndose una restricción de palabras en el momento de la escritura para explorar las posibilidades detrás de formas alternativas de escribir y teorizar los afectos. Centrándose en la fusión de poesía, etnografía y teoría presente en The Hundreds, este trabajo explora las cualidades formales de los poemas del libro y cómo las fronteras entre la ficción y la crítica se difuminan a través de una serie de tácticas experimentales y creativas que sugieren pedagogías éticas radicales y resisten los valores neoliberales presentes en la academia. Algunas de estas tácticas subvierten convenciones académicas referidas a prácticas enunciativas, de citación y de autoría, sugiriendo formas innovadoras de habitar el lugar del académico y nuevas formas de entender la propia academia. Una de las preguntas centrales que esta investigación intenta responder es cómo la forma es utilizada por Berlant y Stewart en su texto para teorizar los afectos, prestando especial atención al modo en que sus prácticas constituyen lo que se podría denominar «escritura ordinaria», un método creativo para teorizar y describir lo ordinario y las condiciones afectivas del presente. [-]
Publicat a
Cultura, Lenguaje y Representación, 2022, vol. 29Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- CLR_2022_núm.29 [9]