Com treballar un recurs patrimonial a l'escola: El cicle de producció de l'oli d'oliva al poble de Càlig.
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/200876/TFG_2022_GascoAngles_Carla.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Com treballar un recurs patrimonial a l'escola: El cicle de producció de l'oli d'oliva al poble de Càlig.Autoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Lloría Adanero, Reis; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResum
Les fonts materials i immaterials del passat són un dels millors recursos didàctics per tal
d’explicar les nocions del pas del temps, els canvis i les transformacions al llarg de la història.
Aquestes tenen atribuït ... [+]
Les fonts materials i immaterials del passat són un dels millors recursos didàctics per tal
d’explicar les nocions del pas del temps, els canvis i les transformacions al llarg de la història.
Aquestes tenen atribuït un valor històric que les converteix en símbols patrimonials.
Conèixer els elements de l’entorn familiar i quotidià, els seus valors, els seus costums i la
seua identitat, és percebre l’herència transmesa de generació en generació.
Amb aquest treball professionalitzador presentem una proposta didàctica de les
possibilitats que engloba el patrimoni d’un poble per a l’ensenyança dels continguts adscrits en el
currículum de l’assignatura de Ciències Socials en educació primària.
Aquest projecte d’innovació presenta un recurs patrimonial per treballar pel terme de Càlig
en el curs de cinqué de primària. Compta amb cinc espais diferents i les seues respectives
activitats que realitzarà l’alumnat i així, seran partícips del seu propi aprenentatge.
La seua finalitat és donar a conèixer a l’alumnat de primària tot el cicle de producció de l’oli
d’oliva i fer-los assabentar de totes les tasques i fases que s’han de seguir des de l’inici que es
planta l’olivera fins a arribar a obtenir el producte final, l’oli d’oliva.
A més, ens traslladarem al passat i podrem veure com ho feien abans gràcies a tot allò que
han guardat els nostres avantpassats (eines, ferramentes...) i ho podrem comparar a com ho fem
avui dia gràcies a l’avanç de les tecnologies. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess