New genres and new approaches: teaching and assessing product pitches from a multimodal perspective in the ESP classroom
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8015
comunitat-uji-handle3:10234/8621
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
New genres and new approaches: teaching and assessing product pitches from a multimodal perspective in the ESP classroomData de publicació
2022-06-01Editor
Universidad de GranadaISSN
1697-7467; 2695-8244Cita bibliogràfica
Edo Marzá, N. & Fortanet Gómez, I. (2022). New genres and new approaches: teaching and assessing product pitches from a multimodal perspective in the ESP classroom. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (38), 65-81.Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
One of the most innovative genres in today’s business communication is the product pitch (PP), mainly characterised by its multisemiotic nature (Daly & Davy, 2016), which makes it essential to take a multimodal approach ... [+]
One of the most innovative genres in today’s business communication is the product pitch (PP), mainly characterised by its multisemiotic nature (Daly & Davy, 2016), which makes it essential to take a multimodal approach to the analysis and teaching of this genre (Tamarit & Skorczynska, 2014; Valeiras-Jurado, 2017). However, despite the increasing importance of this oral genre in the business field, little research has been conducted on the teaching of PPs to business ESP students. The purpose of this paper is therefore to present an innovative pedagogical model consisting of a learner-led genre-based pedagogy based on a teaching-learning cycle that fosters critical thinking and multimodal awareness (Querol-Jullián & Fortanet-Gómez, 2019). Following the four stages of the cycle proposed, and with the constant scaffolding of the lecturer in the initial stages, a group of tertiary business students were requested to decode the multimodal ensembles of a YouTube PP to subsequently create their own PPs. These samples were assessed multimodally by the rest of the class (peer review) and by the teacher using an “all-mode-inclusive” rubric. This innovative pedagogical approach to a new genre increased students’ motivation and multimodal awareness,surpassing the traditionally exclusively language-bound teaching and assessment of ESP. Key words: Product Pitch (PP), multimodal awareness, multimodal assessment, scaffolding, teaching-learning cycle. [-]
Descripció
Uno de los géneros más innovadores de la comunicación empresarial actual es el denominado “Product Pitch” (PP), caracterizado sobre todo por su naturaleza multisemiótica (Daly & Davy, 2016), que precisa un enfoque ... [+]
Uno de los géneros más innovadores de la comunicación empresarial actual es el denominado “Product Pitch” (PP), caracterizado sobre todo por su naturaleza multisemiótica (Daly & Davy, 2016), que precisa un enfoque multimodal para su análisis y enseñanza (Tamarit &S korczynska, 2014; Valeiras-Jurado, 2017). Sin embargo, es escasa la investigación sobre la enseñanza de los PPs a estudiantes de inglés empresarial. El objetivo de este artículo es presentar un modelo pedagógico innovador basado en el estudio del género y dirigido por el propio aprendiz que se desarrolla en torno a un ciclo de enseñanza y aprendizaje que promueve el pensamiento crítico y la percepción de la multimodalidad (Querol-Julián & Fortanet-Gómez, 2019). Siguiendo las cuatro etapas del ciclo propuesto y con la ayuda constante del profesor, un grupo de estudiantes de negocios decodificó las agrupaciones multimodales de un PP de YouTube para posteriormente crear sus propios PP, que fueron evaluados desde el punto de vista multimodal por el resto de la clase (evaluación por pares) y por la profesora utilizando una rúbrica que incluye todos los modos. [-]
Publicat a
Porta Linguarum. Revista Internacional de Didáctica de las Lenguas Extranjeras, Núm. 38 (June 2022)Entitat finançadora
Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades | Universitat Jaume I
Codi del projecte o subvenció
PGC2018-094823-B-I00 | UJI-B2020-09
Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- ANG_Articles [309]