Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAlberola-Borràs, Jaume-Adrià
dc.contributor.otherMartínez León, Luis
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Física
dc.date.accessioned2022-10-25T16:24:43Z
dc.date.available2022-10-25T16:24:43Z
dc.date.issued2022-10-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/200546
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022ca_CA
dc.description.abstractEl present treball de final de màster proposa un nou material didàctic (modalitat 6) aplicable a alumnat de 4t d’ESO, que curse l’assignatura de Física i Química. La ferramenta tracta d’apropar la ciència ciutadana a l’alumnat, participant en un projecte de ciència ciutadana d’àmbit global, a través de la plataforma «The Globe Program». Al participar en este projecte es pretén que l’alumnat s’involucre personalment en les fases del mètode científic, el qual resulta necessari aprendre a posar en pràctica per al desenvolupament de coneixements amb què garantir l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible proposats per les Nacions Unides a mitja i llarg termini. Concretament, es destaca la participació directa de l’alumnat en les etapes del mètode: experimentació, tractament dels resultats i divulgació dels resultats. Es proposen una sèrie de tasques amb la finalitat de preparar a l’alumnat per a poder participar en el projecte, les quals s’ordenen dins d’un material didàctic. La majoria d’estes tasques estan dissenyades per a que l’alumnat les treballe en equip. A més, les tasques estan basades en tipus de metodologies d’aprenentatge col·laboratiu, aprenentatge transmissor i aprenentatge a partir de la pràctica. El material didàctic ha estat desenvolupat per cobrir els continguts del currículum per a 4t d’ESO: pressió i física de l’atmosfera del bloc 4; a més de trobar-se molt fonamentada en el bloc 1 del mateix currículum corresponent als continguts del mètode científic. A l’hora de l’experimentació, l’alumnat treballa per parelles, de manera que s’ajuden i compenetren mentre s’endinsen en el mètode científic. El tractament de les dades obtingudes es fa amb ferramentes gràfiques, les quals faciliten que l’alumnat els comprenga. El projecte arrodoneix el seu propòsit quan els resultats són posats en comú a nivell global, a través de la plataforma de ciència ciutadana.ca_CA
dc.format.extent137 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectCiència Ciutadanaca_CA
dc.subjectpressió atmosfèricaca_CA
dc.titleIntroducció de l’alumnat de 4t d’ESO als projectes de Ciència Ciutadana mitjançant la mesura diària de la Pressió Atmosfèricaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/