Introducció de l’alumnat de 4t d’ESO als projectes de Ciència Ciutadana mitjançant la mesura diària de la Pressió Atmosfèrica
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Introducció de l’alumnat de 4t d’ESO als projectes de Ciència Ciutadana mitjançant la mesura diària de la Pressió AtmosfèricaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martínez León, Luis; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2022-10-21Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball de final de màster proposa un nou material didàctic (modalitat 6) aplicable a
alumnat de 4t d’ESO, que curse l’assignatura de Física i Química. La ferramenta tracta d’apropar la
ciència ciutadana ... [+]
El present treball de final de màster proposa un nou material didàctic (modalitat 6) aplicable a
alumnat de 4t d’ESO, que curse l’assignatura de Física i Química. La ferramenta tracta d’apropar la
ciència ciutadana a l’alumnat, participant en un projecte de ciència ciutadana d’àmbit global, a
través de la plataforma «The Globe Program». Al participar en este projecte es pretén que
l’alumnat s’involucre personalment en les fases del mètode científic, el qual resulta necessari
aprendre a posar en pràctica per al desenvolupament de coneixements amb què garantir
l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible proposats per les Nacions Unides a
mitja i llarg termini. Concretament, es destaca la participació directa de l’alumnat en les etapes del
mètode: experimentació, tractament dels resultats i divulgació dels resultats. Es proposen una
sèrie de tasques amb la finalitat de preparar a l’alumnat per a poder participar en el projecte, les
quals s’ordenen dins d’un material didàctic. La majoria d’estes tasques estan dissenyades per a
que l’alumnat les treballe en equip. A més, les tasques estan basades en tipus de metodologies
d’aprenentatge col·laboratiu, aprenentatge transmissor i aprenentatge a partir de la pràctica. El
material didàctic ha estat desenvolupat per cobrir els continguts del currículum per a 4t d’ESO:
pressió i física de l’atmosfera del bloc 4; a més de trobar-se molt fonamentada en el bloc 1 del
mateix currículum corresponent als continguts del mètode científic. A l’hora de l’experimentació,
l’alumnat treballa per parelles, de manera que s’ajuden i compenetren mentre s’endinsen en el
mètode científic. El tractament de les dades obtingudes es fa amb ferramentes gràfiques, les quals
faciliten que l’alumnat els comprenga. El projecte arrodoneix el seu propòsit quan els resultats són
posats en comú a nivell global, a través de la plataforma de ciència ciutadana. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Ciència Ciutadana | pressió atmosfèrica
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess